Anna1982

Trådstartare
Min tjej säger att många av hennes kompisar i klassen har börjat raka "där nere" dvs ta bort allt hår. Hon går i 6an så jag tycker detta är väldigt tidigt.

Förstår att det har ändrat sig sen jag va ung men innan högstadiet är väl ändå väldigt tidigt.

Tydligen går det inte bra med en vanlig rakhyvel utan behöver vara en från Estrid som man sen ska prenumerera på. Finns det någon annan hyvel som är "cool" men som inte är på prenumeration?
 
Det är väl inte enbart prenumeration som krävs för den? Jag sökte och hittade nätbutiker som säljer (bl.a ett apotek) hyvel och rakblad från Estrid, så verkar gå att köpa i löspack också.
 
Estrid finns i butiker också, så en behöver inte prenumerera om en inte vill det. Finns bl.a på Kicks (stor, välkänd kosmetikakedja).

Jag har inte testat just den, men rekommenderar att ha en bra rakhyvel med fräscha, vassa blad - oavsett område på kroppen. Jag märker direkt (irriterad hud, inväxta hårstrån, "strawberry legs") om jag missar att byta blad tillräckligt ofta eller om bladet är kasst. Nu under vintern har jag använt billigast möjliga engångshyvel och det känns i armhålorna efter rakning..
 
Tack! ser det nu, det var ju bra för jag känner att kommer det en massa rakblad i brevlådan så kommer det hetsa och trigga till mer rakning.
 
Jag tycker att Estrid faktiskt inte är så bra. Cool design, men det finns ju mycket annat som man letar efter i en bra rakhyvel, och handtaget är väldigt tungt. "Komfort" är viktigare för mig.
 
Ska man ställa en fråga om rakning i den åldern hade benen varit mer logiskt att fråga om och rakhyvlar tas inte direkt med till skolan för "show and tell".
 
Ska man ställa en fråga om rakning i den åldern hade benen varit mer logiskt att fråga om och rakhyvlar tas inte direkt med till skolan för "show and tell".
Gör de inte?! Kan säga att innetjejerna i min dotters klass, också sexan, håller på lika. Nu slutade min dotter med käpphästar för ett halvår sedan och är inte det minsta kvinnlig utan snarare åt andra hållet, så än så länge bryr hon sig inte. Men, jag är inte alls förvånad över trådstarten.
 
Gör de inte?! Kan säga att innetjejerna i min dotters klass, också sexan, håller på lika. Nu slutade min dotter med käpphästar för ett halvår sedan och är inte det minsta kvinnlig utan snarare åt andra hållet, så än så länge bryr hon sig inte. Men, jag är inte alls förvånad över trådstarten.
Jag är inte förvånad över att någon skulle fråga sin förälder efter rakhyvel, ej specificerat var den ska användas. Att en användare som tidigare postat flera inlägg om när tjejer kommer i puberteten 7 år sedan direkt när denne blev medlem ställer dessa frågor däremot. Att vilja prata om intimrakning hos barn. .. Väldigt enkelt att hitta information om att Estrid kan köpas utan prenumeration och vem köper en "cool" rakhyvel till sin dotterns påstådda intimrakning när en rakhyvel inte ska visas upp ändå?
 
Nu var det många år sedan min dotter gick i 6:an. Men hade hon velat att jag skulle köpa någon speciell rakhyvel för att raka underlivet med skulle mitt svar blivit att det fick ske med hennes egna pengar. Av mig fick hon tandkräm, mensskydd, deo, hårschampoo och balsam. Jag själv använde (gör fortfarande) billiga engångs det hade fått duga åt min unge ochså.
 
Jag tycker också trådstarten är udda, det bästa är väl att ta ett bra stund till att prata om varför hon vill börja raka sig, om nomer etc.
Jag säger kategoriskt att hon är alldeles för ung och att även om det är någon i klassen som gör det kommer det vara långt ifrån alla och tycker inte att hon behöver vara en som spär på det.
Det är lätt att säga "alla andra" när det egentligen handlar om någon enstaka individ som man känner att man behöver imponera på.
 
Jag är inte förvånad över att någon skulle fråga sin förälder efter rakhyvel, ej specificerat var den ska användas. Att en användare som tidigare postat flera inlägg om när tjejer kommer i puberteten 7 år sedan direkt när denne blev medlem ställer dessa frågor däremot. Att vilja prata om intimrakning hos barn. .. Väldigt enkelt att hitta information om att Estrid kan köpas utan prenumeration och vem köper en "cool" rakhyvel till sin dotterns påstådda intimrakning när en rakhyvel inte ska visas upp ändå?
Jag har ingen aning vem ts är. Ber om ursäkt för det. Normalt sett är jag inte intresserad av att kolla upp användare. Men jag tycker inte trådstarten i sig är det minsta konstig. Alls. Det mesta går att googla idag, trots det ställs det helt googlingsbara frågor i de flesta av fallen.
 
Min tjej säger att många av hennes kompisar i klassen har börjat raka "där nere" dvs ta bort allt hår. Hon går i 6an så jag tycker detta är väldigt tidigt.

Förstår att det har ändrat sig sen jag va ung men innan högstadiet är väl ändå väldigt tidigt.

Tydligen går det inte bra med en vanlig rakhyvel utan behöver vara en från Estrid som man sen ska prenumerera på. Finns det någon annan hyvel som är "cool" men som inte är på prenumeration?
Hur mycket pratar ni om puberteten du och dottern. Vad som händer vilka funktioner tex håret har, vilka problem som uppstår när man börjar greja med det (som att raka bort, vaxa etc). Har de inte börjat högstadiet ännu har de ju knappt kommit i puberteten ens.
 
Jag har ingen aning vem ts är. Ber om ursäkt för det. Normalt sett är jag inte intresserad av att kolla upp användare. Men jag tycker inte trådstarten i sig är det minsta konstig. Alls. Det mesta går att googla idag, trots det ställs det helt googlingsbara frågor i de flesta av fallen.

Trådstarter av den här naturen av någon ny användare eller av någon med ytterst få inlägg är i allmänhet en man som fiskar efter gratificerande inlägg av sexuell natur.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 340
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp