Bukefalos 28 år!

Rakt/lockigt hår

dramatik

Trådstartare
Jag har en konstig fråga som jag undrat över länge, kalla mig knäpp om ni vill:p

Ni som har rakt hår, har ni även rakt könshår/kroppsbehåring? Och samma fråga fast tvärtom till er som har lockigt hår.

Jag har rakt hår, jätterakt. På hela kroppen. Buske? Vad är det? Hade jag odlat könshår hade jag haft draperi...:o:D:p
 
Sv: Rakt/lockigt hår

jag har lockigt, men jag har ingen aning vad min buske skulle vara eftersom jag aldrig spar ut någon :D:D under armarna är då håret rakt i alla fall !
 
Sv: Rakt/lockigt hår

hur sjutton ser man det på dom små håren? men jag tycker att dom ser ut som att dom är tunna och mjuka men skapligt raka något rundade, inte spikraka.
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har Sveriges rakaste hår, men busken blir lockig om den får växa och frodas. Vilket den inte får :D
Under armarna har jag aldrig sparat ut så mycket, men jag tror att det håret är rakt…

Kul att du tog upp frågan, jag har också funderat på detta.. Hehe :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Vilken bra fråga :D:o

Jag har ju lockigt hår med korkskruvar och mitt könshår är lockigt, har inte studerat huruvida jag har korkskruvar där dock, men jag gissar nästan det för det är alltid längre än jag tror när jag drar ut det!:p. Under armarna är det också lockigt! På armar och ben är det svårt att se om det är lockigt, för det blir ju inte så långt där.

Men färgen på håret är det samma på kroppshåren som på huvudet?
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har rakt hår på huvudet men lockigt könshår, om jag sparar ut :)

Under armar, på ben osv är håret rakt.
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har tom. lockiga ögonfransar... :p
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Lockigt med korkskruvar på huvet, lockig buske om den får växa, under armar vet jag inte då jag rakar, och benhåren ser rätt raka ut!

Någon undrade om färger. Jag är rödhårig överallt i olika nyanser, ganska mörk/djup röd färg på huvudet och lite ljusare rött på kroppen :) Hade dock en rödhårig vän förr som hade en svart buske!
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Har självfall med en del lockar såvida jag inte borstar håret.
Könshåret är lockigt om det får växa vilket det aldrig får.
Håret under armarna, på ben och armar är rakt.
Mitt hår är mörkbrunt på alla nämnda ställen.
 
Sv: Rakt/lockigt hår

delvis knapp

Lustigt att så många har raka ben/armhår. De flesta killar jag har träffat har lockiga hår där, undra varför?:P

Angående färg så har jag olika färger överallt, haha :P
 
Sv: Rakt/lockigt hår

halvt kl

Alltså helt spikrak buske?

Om jag drar ut mina lockar så blir ju håret dubbelt så långt, har ni med rakt hår där typ 5 cm långt rakt hår?
Ja, jag har lite svårt att föreställa mig rakt hår där. Är väl för inrutad med mitt lockiga. Man blir väl van vid det man ser.
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Haha, spännande tanke ^^

Jag är lockig och rödhårig överallt där det finns hår :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Det blir ju lite olika långt på olika delar av kroppen, men jo, det kan nog vara 5 cm på sina ställen :p Lite spretigt, sådär.

Jag har liksom aldrig funderat över att det är rakt (och att det skulle vara annorlunda) förrän den här tråden, har nog istället svårt att föreställa mig hur det ser ut när det är jättekrulligt. :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

Jag har hört att den färgen man har på ögonbrynen har man "där nere" Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men på dom personerna jag sett näck stämmer det i alla fall :D
 
Sv: Rakt/lockigt hår

mina ögonbryn är iaf ljusare än håret där nere, knappt synliga osminkad.

Men kan det ha och göra med att jag ansar och rakar? Hört att hår (oavsett var på kroppen) blir mörkare om man kontinuerligt rakar det? Hur mycket sanning som ligger i det vet jag dock inte. :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 804
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 296
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp