Rakt på sak

MidnightSoul

Trådstartare
Iochmed en viss tråd här på buke så funderar jag på vad alla här föredrar. Speciellt då när det kommer till sex.
Föredrar ni rakt på sak med att fråga eller föredrar ni mer kom över och titta på mina fiskar?
I förhållande eller ons spelar inge roll.

Personligen föredrar jag mer rakt på sak och kan definitivt komma med svar som då vill jag ha uppmärksamhet först och så vidare.
 
Iochmed en viss tråd här på buke så funderar jag på vad alla här föredrar. Speciellt då när det kommer till sex.
Föredrar ni rakt på sak med att fråga eller föredrar ni mer kom över och titta på mina fiskar?
I förhållande eller ons spelar inge roll.

Personligen föredrar jag mer rakt på sak och kan definitivt komma med svar som då vill jag ha uppmärksamhet först och så vidare.
Jag föredrar rakt på sak, även om jag aldrig skulle ställa frågan själv. om jag inte känner henne mycket väl.
 
Iochmed en viss tråd här på buke så funderar jag på vad alla här föredrar. Speciellt då när det kommer till sex.
Föredrar ni rakt på sak med att fråga eller föredrar ni mer kom över och titta på mina fiskar?
I förhållande eller ons spelar inge roll.

Personligen föredrar jag mer rakt på sak och kan definitivt komma med svar som då vill jag ha uppmärksamhet först och så vidare.

Jag har ju, som jag skrivit om här tidigare, haft väääääldigt svårt att prata om sex, vilket ju gjort att det heller inte blivit så bra.

Så, jag föredrar absolut någon som är rakt på sak och kan prata om det på ett naturligt, okonstlat sätt.
 
Alltså, jag tänker att en kanske inte har bestämt sig i förväg om en vill ligga eller inte? Varken jag eller hen. "Vill du komma över och ligga" hade därför blivit ett rungande nej från min sida. "Vill du komma över på ett glas vin" innebär att vi dricker vin och helt enkelt tar det där ifrån sen.
 
Jag får krupp på när människor hintar och förutsätter att man ska kunna läsa mellan raderna, så jag föredrar helt klart när de är rakt på sak, och jag är själv väldigt rättfram när det gäller de flesta ämnen. Nu skulle ligga inte bli aktuellt vilket som för min del, men i en rent hypotetisk situation.
 
Alltså, jag tänker att en kanske inte har bestämt sig i förväg om en vill ligga eller inte? Varken jag eller hen. "Vill du komma över och ligga" hade därför blivit ett rungande nej från min sida. "Vill du komma över på ett glas vin" innebär att vi dricker vin och helt enkelt tar det där ifrån sen.
Jag håller med om jag inte vet. Då är det mer avslappnat.

Annars är jag (nog) rätt rakt på sak, som jag uppfattar mig själv. Frågar hellre om de vill ligga än tassar runt. Hade nog kunnat fråga om de vill med och ligga och sedan vara cheesy och fråga om "kom så går vi och tittar på mina böcker" när vi är på väg hem. *winkwink*
Om någon raggar eller flirtar och jag inte känner för det är jag också rakt på sak, säger att jag inte är intresserad av att ligga än att komma med småhintar som ingen fattar.
 
Jag föredrar absolut raka rör. Sen är det som @Voeux skriver att man inte alltid vet om man vill ligga och då kan en sån rak fråga få ett nej och en mer öppen fråga få ett ja. Men om en person bjuder in mig på film/te/vin så är det den aktivitet jag tackar ja till. Känns det rätt kan man gå vidare, men jag hade känt mig lurad om jag blir bjuden på te, men det sen inte finns något te så att säga utan att det förväntas att det innebär sex.
 
Men om en person bjuder in mig på film/te/vin så är det den aktivitet jag tackar ja till. Känns det rätt kan man gå vidare, men jag hade känt mig lurad om jag blir bjuden på te, men det sen inte finns något te så att säga utan att det förväntas att det innebär sex.
Samma här. Sedan blir jag inte heller glad om någon bjuder på te, och blir sur/missnöjd för att vi inte ligger efteråt.
 
Iochmed en viss tråd här på buke så funderar jag på vad alla här föredrar. Speciellt då när det kommer till sex.
Föredrar ni rakt på sak med att fråga eller föredrar ni mer kom över och titta på mina fiskar?
I förhållande eller ons spelar inge roll.

Personligen föredrar jag mer rakt på sak och kan definitivt komma med svar som då vill jag ha uppmärksamhet först och så vidare.
Kom med och titta på mina fiskar är rakt på sak nog för mig. Håller med @Voeux ovanstående om att man ju inte helt säkert vet vad man känner för senare.

Sedan tittar jag gärna på fiskarna/böckerna/dricker teet också, finns de inte blir jag förvånad och det är klart en orsak till att ångra sig och sticka hem. (en del av attraktionen var säkert att individen var intresserad av fiskar/böcker/te)

I ett förhållande skulle det däremot bli mäkta förvirrande eftersom vi har ett akvarium och faktiskt tittar på fiskar... så där undviker rakt på sak missförstånd.
 
Senast ändrad:
Jag skulle nog aldrig kunna fråga någon "vill du komma hem till mig och ha sex", och skulle ha väldigt svårt att svara ja om någon frågade mig något sådant också. Men jag skulle heller aldrig fråga någon om de vill komma hem till mig och dricka vin/spela spel/titta på fiskar och sedan förutsätta att de vill ligga med mig.
 
Jag tycker att @starcraft och @Voeux slog huvudet på spiken. Jag förutsätter att jag ska få se modelltåg om någon föreslår att vi går hem och tittar på dem, sedan tar man det därifrån. Ska någon prompt bjuda hem mig på enbart sex får de gärna säga det med en gång så att jag får säga nej.
Sådana inviter funkar bara om jag redan känner personen, då kan ett "ska vi gå hem och ligga" fungera jättebra!
 
Alltså, jag tänker att en kanske inte har bestämt sig i förväg om en vill ligga eller inte? Varken jag eller hen. "Vill du komma över och ligga" hade därför blivit ett rungande nej från min sida. "Vill du komma över på ett glas vin" innebär att vi dricker vin och helt enkelt tar det där ifrån sen.

Delar den här uppfattningen. Plus att om det var någon jag inte var intresserad av hade jag inte följt med på vin... i det läget är det ju någon som det kan finnas möjlighet till att ligga med.

Som något konstintresserad hade jag blivit väldigt besviken om det inte fanns några etsningar och som icke tedrickare hade svaret blivit nej direkt :D :rofl: Dvs jag föredrar en någorlunda rak kommunikation. Inte inlindat i fiskar eller samlingar av Star Wars-figurer.
 
Jag hade nog haft svårt för frågan "vill du komma över och ligga" mest för att jag tror jag hade haft det svårare att dra mig ur om jag ångrade mig när det väl gällde, för jag har ju sagt ja redan. Även om det självfallet är okej att dra sig ur när som helst, hade jag ändå känt mig lite dålig om jag åkt hela vägen hem till någon för att sedan ändra mig. Säger nog mer om mig än om själva frågan.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 311
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 956
Senast: Lisen82
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 101
Senast: Madalitso
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 037
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp