Rally-folk! (del 2)

Om anmälningstiden inte gått ut så ska det gå bra att få pengarna tillbaka utan att behöva ange orsak eller ha intyg, det har jag fått.

Tack det låter bra :) Jag skrev till arrangören innan anmälningstiden gått ut men utan resultat och tänkte försöka igen, dock har anmälningstiden nu gått ut för några dagar sedan så får se vad de säger. De verkar ju ha glömt bort mitt mejl så får hålla tummarna iom att det är deras miss.
 
Tack det låter bra :) Jag skrev till arrangören innan anmälningstiden gått ut men utan resultat och tänkte försöka igen, dock har anmälningstiden nu gått ut för några dagar sedan så får se vad de säger. De verkar ju ha glömt bort mitt mejl så får hålla tummarna iom att det är deras miss.
Du har rätt att få den tillbaka eftersom du mailat inom anmälningstiden. Så de kan inte komma och säga annat 😊 Har du dock kollat på sbk-tävling att du inte fått den återbetald redan? Det är inte alltid man får något svar från klubben nämligen.
 
Du har rätt att få den tillbaka eftersom du mailat inom anmälningstiden. Så de kan inte komma och säga annat 😊 Har du dock kollat på sbk-tävling att du inte fått den återbetald redan? Det är inte alltid man får något svar från klubben nämligen.

Toppen, skönt att jag hade rätt info iaf så det är korrekt det jag skrivit till dem. Inget återbetalat än tyvärr och inget svar på mail nr 2, kanske är det fel på adressen, eller så väntar de tills tävlingen är med att ändra i startlistor och ordna med återetalningar, får hoppas på det! 🤔
 
Efter ännu en tävling nu i januari behöver vi bara ett godkänt resultat till innan vi tar titeln RLD N. Det har vi tänkt fixa i slutet av mars. :) Medan vi väntar ska vi passa på att träna en hel del, dels på detaljer men också på det som komma skall i fortsättningsklassen och lite annat. :)

Chanel är en sådan där kul filur som älskar både leksaker och godsaker, en hund vars första handling inne på banan säkert kommer bli att springa några ärevarv med något gosedjur som stulits från frestelsen. :p Hur har ni tränat frestelsen med era lättfrestade hundar? :)
 
Vi ska tävla på lördag!
Bara tränat rally själv, ingen kurs eller något - och kan inte ens reglerna 😅
Men det jag vet är att jag inte får ta i min hund och inte belöna med leksak eller godis innan vi gått över mållinjen och ut från banan.
Och att riktningsändringsskyltarna görs innan skylten, och de andra vid sidan om. Har jag missat något viktigt - förutom försöka ha kul och komma ihåg banan?! 😅🙈
 
Vi ska tävla på lördag!
Bara tränat rally själv, ingen kurs eller något - och kan inte ens reglerna 😅
Men det jag vet är att jag inte får ta i min hund och inte belöna med leksak eller godis innan vi gått över mållinjen och ut från banan.
Och att riktningsändringsskyltarna görs innan skylten, och de andra vid sidan om. Har jag missat något viktigt - förutom försöka ha kul och komma ihåg banan?! 😅🙈
Lyssna noga på bangenomgången och passa på att fråga domaren där om du är osäker på något! Annars är det bara att köra järnet! 👊🏻😍
 
Efter ännu en tävling nu i januari behöver vi bara ett godkänt resultat till innan vi tar titeln RLD N. Det har vi tänkt fixa i slutet av mars. :) Medan vi väntar ska vi passa på att träna en hel del, dels på detaljer men också på det som komma skall i fortsättningsklassen och lite annat. :)

Chanel är en sådan där kul filur som älskar både leksaker och godsaker, en hund vars första handling inne på banan säkert kommer bli att springa några ärevarv med något gosedjur som stulits från frestelsen. :p Hur har ni tränat frestelsen med era lättfrestade hundar? :)
Min har dragit ärevarv med både boll och leksak. Jag har försökt träna in ett "titta-på-mig"-ord. Det funkar bättre och bättre, men inte alltid. Vi är klara i fortsättning, men jag kommer nog även framöver få lite diskningar pga frestelsen.
Och jag övertränar. På senaste träningen hade vi leksaker hängande på hindret och liggandes lite överallt. Då det är svårast första gången vi ska förbi något nytt är det bra med flera olika saker att byta med.

Vid tävling behöver hon ha sprungit/lekt av sig det värsta så hon inte är för leksugen på plan. Men hon får inte vara trött så hon tappar koncentrationen. Svår balansgång, speciellt när det är varmt ute.
Jag behöver ha fullt fokus på henne, tappar jag det så börjar hon titta på annat. Så jag måste kunna banan, speciellt runt frestelsen. Jag kan inte börja fundera över vilken sida jag ska gå in på eller vart vi ska efter.
 
Vi ska tävla på lördag!
Bara tränat rally själv, ingen kurs eller något - och kan inte ens reglerna 😅
Men det jag vet är att jag inte får ta i min hund och inte belöna med leksak eller godis innan vi gått över mållinjen och ut från banan.
Och att riktningsändringsskyltarna görs innan skylten, och de andra vid sidan om. Har jag missat något viktigt - förutom försöka ha kul och komma ihåg banan?! 😅🙈
Hur gick de för dig? :) Hoppas ni hade jätte kul!
 
Hur gick de för dig? :) Hoppas ni hade jätte kul!

Haha, det gick dåligt😁
Trodde jag hade uppdaterat här. 😂
Första rundan - 19 poäng. Andra rundan 43, så en klar förbättring iaf 😅

Väldigt mycket nosande och ofokuserad hund, plus att jag inte hade riktigt bra koll på reglerna vilket kostade oss en del poäng.
MEN - det var väldigt trevligt och vi vill absolut göra om det, efter mer träning 😊

Hunden gjorde bra ifrån sig också. Hon är ju jäkligt reaktiv och har ganska svårt att vistas på tävlingsplatser, så hon var duktig som tusan 🥰
 
Ja, visst får du, du kan starta med så många hundar du vill. Startordningen slumpas, men sen går man som tävlingssekreterare in och ändrar så att den med mer än en hund får några ekipage emellan så man hinner förbereda för sin andra (eller tredje) start.
 
Kan tillägga att själv tycker jag att det är mycket lättare att starta två hundar i samma klass än att ha två i olika klasser, det krockar lätt med banvandring och starttider och man ska dessutom hålla två olika banor i huvudet. :D
 
Haha, det gick dåligt😁
Trodde jag hade uppdaterat här. 😂
Första rundan - 19 poäng. Andra rundan 43, så en klar förbättring iaf 😅

Väldigt mycket nosande och ofokuserad hund, plus att jag inte hade riktigt bra koll på reglerna vilket kostade oss en del poäng.
MEN - det var väldigt trevligt och vi vill absolut göra om det, efter mer träning 😊

Hunden gjorde bra ifrån sig också. Hon är ju jäkligt reaktiv och har ganska svårt att vistas på tävlingsplatser, så hon var duktig som tusan 🥰

vi Är väldigt laddade och glada när vi är ute!Tagit mig runt på 32 poäng sista tävlingarna! Samtidigt känns de som så länge de är positivt och roligt kan det vara värt de!
Vi hade väldiga Problem i somras med nos, de verkar peppar peppar ha släppt nu, vi får väll se :D lycka till framöver!!
 
@Åsa A på tal om inget så såg jag att vi ska på samma tävling om två veckor! Så ser du någon med en galen finsk lapphund så är det jag! 😂

Åh, kul! :) Jag ska försöka komma ihåg att titta efter er, men ibland är minnet inte så bra, speciellt inte när det är dags för tävling. :angel:

Jag har för mig att Indigo är den enda beauceronen på den tävlingen så vi borde också vara lätta att känna igen. Hojta gärna till om du ser mig! Alltid kul att ha ett ansikte på folk här på forumet. :)
 
Hej!
Hur brukar det gå till vid en rallylydnadstävling? Måste man gå banvandring? Funderar på att anmäla mig till en träningstävling nästa helg, men jag har ju ingenstans att töra av hunden inför eventuell banvandring m.m. 😅
 
Hej!
Hur brukar det gå till vid en rallylydnadstävling? Måste man gå banvandring? Funderar på att anmäla mig till en träningstävling nästa helg, men jag har ju ingenstans att töra av hunden inför eventuell banvandring m.m. 😅
Man bör gå banvandringen ja. Måste inte men finns en risk att man går vilse annars. 😅😂

Be någon hålla honom om du inte har bur?
 
Hej!
Hur brukar det gå till vid en rallylydnadstävling? Måste man gå banvandring? Funderar på att anmäla mig till en träningstävling nästa helg, men jag har ju ingenstans att töra av hunden inför eventuell banvandring m.m. 😅

Nej du måste inte gå banvandring men det underlättar ju att ha gjort det. Det brukar alltid finnas folk som kan hålla hunden en stund medan man går banvandring. Var med en kompis som tävlade för några veckor sen och helt plötsligt stod jag och höll i en helt främmande hund medan matte gick banvandring.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 263
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 135
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp