Rama in egna tavlor

TeamLundVer

Trådstartare
Vet ju att det finns en hel del här på Buke som målar tavlor. Måste man lämna in för inramning om man målar på duk eller finns det färdiga ramar i affärer som funkar?
 
Taggar @tornblomma - detta låter som något du kan :D

Ramar inte in tavlor själv tyvärr, det får köparen göra själv om hen vill :)

Har låtit rama in en tavla jag har på väggen hemma, det gjorde jag hos den lokala rammakaren. Kostade typ 4000kr så är man lite händig finns garanterat cash att spara! Dock måste man ju ha fals för kilramen att vila på samt att man kanske behöver en gersåg för hörnen. Är listen man använder präglad så blir det lite mönsterpassning också.

Ett tips kan vara att köpa ramar på secondhand/antikaffär och sen spänna ny duk på kilramen.
 
Senast ändrad:
Ramar inte in tavlor själv tyvärr, det får köparen göra själv om hen vill :)

Har låtit rama in en tavla jag har på väggen hemma, det gjorde jag hos den lokala rammakaren. Kostade typ 4000kr så är man lite händig finns garanterat cash att spara! Dock måste man ju ha fals för kilramen att vila på samt att man kanske behöver en gersåg för hörnen. Är listen man använder präglad så blir det lite mönsterpassning också.

Ett tips kan vara att köpa ramar på secondhand/antikaffär och sen spänna ny duk på kilramen.
Jag har en bror som är utbildad möbelsnickare så jag kanske kan övertala honom 🤔
 
Som påpekats tidigare tråden kan du ju lätt rama med en tunn list bara på sidan. Men i det fallet tycker jag nästan att det blir lika bra att bara måla duken runt kanten. Alla tavlor kräver kanske inte en maffig ram heller men det kan ju vara en dekorativ grej också. Beror ju på tavlan i sig och i vilken miljö den ska hänga
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är införstådd på att jag troligen kommer få löpa gatlopp på buke och bli allmänt bespottad och föraktad framöver. Men på mitt jobb...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 732
Senast: CarEr
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: Murray
·
  • Artikel
Dagbok Jag undrar lite hur jag tänkte. Fast bara lite. Jag vet ju vad jag vill göra. Vill ju ha bin. Sen att det innebär en del jobb är något...
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp