Rambo flughuva

PonyPowers

Trådstartare
Hej!
Jag är på jakt efter en ny flughuva till min B-ponny (welsh mountain) och har funderingar på om rambo kan vara något..? Hon behöver ha nosflärp på huvan då hon blir bränd på nosen samt en bra huva som inte skaver mot ögonen. Några tips?
 
Rambon är stor i storleken så frågan är om minsta passar welsh mountain? Annars är det en toppenbra huva så köp och testa!

Shires är också bra.
 
Rambos small pony satt fint på min lilla welsh, men skulle inte passat på en ännu mindre. Han är 50% wm och 50% sekt b. Hade liten ponny eller stor Shetland I grimmor. Ca 123 cm i mkh.

Dock är nosflärpen för kort för att täcka mulen, lika i alla storlekar, det är deras design.

Min absoluta favoritluva.
 
Rambos small pony satt fint på min lilla welsh, men skulle inte passat på en ännu mindre. Han är 50% wm och 50% sekt b. Hade liten ponny eller stor Shetland I grimmor. Ca 123 cm i mkh.

Dock är nosflärpen för kort för att täcka mulen, lika i alla storlekar, det är deras design.

Min absoluta favoritluva.

Kanske är värt att prova, hon har Shetland på grimmor (utspänd till max) och ponny på träns...
 
Testade Rambos luva på min Welsh Mountain i helgen. Det var en hysteriskt rolig syn:D.
Storleken på "öronpåsen", de hade gått att dra över mulen. Mulflärpen hängde ner förbi mulen.
Min Morgan som normalt drar cob fick Ramboluvan i strl ponny och WM-ponnyn fick en liten minihuva från Hööks, utan öron. Allt är för stort på 8cm öron....
 
Testade Rambos luva på min Welsh Mountain i helgen. Det var en hysteriskt rolig syn:D.
Storleken på "öronpåsen", de hade gått att dra över mulen. Mulflärpen hängde ner förbi mulen.
Min Morgan som normalt drar cob fick Ramboluvan i strl ponny och WM-ponnyn fick en liten minihuva från Hööks, utan öron. Allt är för stort på 8cm öron....

Vilken storlek? Det krävs storlek small pony för att passa på de små. De är generellt en storlek för stora. Dvs cob passar full osv. Men om du skulle vilja prova Rambo så prova en small pony. Öronen kommer vara lite långa ändå dock men inte lika skrattframkallande som om du provade en vanlig ponny :)
 
Vilken storlek? Det krävs storlek small pony för att passa på de små. De är generellt en storlek för stora. Dvs cob passar full osv. Men om du skulle vilja prova Rambo så prova en small pony. Öronen kommer vara lite långa ändå dock men inte lika skrattframkallande som om du provade en vanlig ponny :)

Åh, visste inte att de fanns i small pony? Köpte dom på Hööks och de hade bara Pony, Cob och Full
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
1 915
Senast: Ise
·
Gnägg Hej! Har haft häst i många år men tog paus för ett par år sedan. Har då haft hopphästar och alltså inga billiga försäkringar. Går i...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
2 935
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp