Rambo Natura Summer Sheet

super

Trådstartare
Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140 som är på gränsen korta, nu när hästen är lite äldre och har krallat på sig, så köpte ett Amigo Airflow i storlek 145. Tyvärr blev det inte alls bra utan täcket känns för stort i bogen och dras bakåt. Hade innan ett Amigo Aussie allrounder i 140 som var perfekt i längden men ngt kort på sidorna. Dock har dom bytt till front disc knäppning på den numer så valde därför Airflow istället.. När jag var och handlade det täcket så kände jag på det nya Rambo Natura summer sheet och det var helt fantastiskt mjukt och trevligt i materialet så blev sugen på det istället. Det har dock oxå den nya fron disc knäppningen. Hade förut ett Rambo Summer series i 140 men det var pyttelitet på honom så vilken storlek ska jag ta? Det svåra är ju att jag upplever att det tar några timmar innan man ser om täcket börjar dra sig bakåt och då är det ju försent att byta. Det var även en butik som påstod att disc fronten passar bättre på högställda hästar men sedan påstår en annan butik att dom är rymligare i bogen.. Jag blir verkligen inte klok på detta och har ingen lust att göra ett nytt felköp. Tycker oxå att det är väldigt viktigt att täckena ligger bra när dom går med dom dygnet runt så vill inte ha ngt som sitter som en tvångströja! Så hjälp!!
 
Jag har bara testat ett täcke med diskfront och det var jättelitet jämfört med alla andra HW jag testat. Var dock en annan modell, den där färgglada varianten.
 
Jag har bara testat ett täcke med diskfront och det var jättelitet jämfört med alla andra HW jag testat. Var dock en annan modell, den där färgglada varianten.
Ah men då låter det ju som att ett 145 skulle kunna fungera! För det tråkiga med 140 är ju även att dom blir lite korta på sidorna sas.
 
Just natura är mer som Rambo i storleken, dvs lite rymligare, så jag skulle nog ta 140 i det. Vi hade 145 på vår med smal bog men rejäl bröstkorg , och det satt perfekt , inte kort på sidorna överhuvudtaget.
 
Just natura är mer som Rambo i storleken, dvs lite rymligare, så jag skulle nog ta 140 i det. Vi hade 145 på vår med smal bog men rejäl bröstkorg , och det satt perfekt , inte kort på sidorna överhuvudtaget.
Har redan hunnit beställa ett 145 så får helt enkelt se om det passar eller ej..:nailbiting:
 
Vad tror ni?:confused:

20210816_220500.jpg
 
Ser ju jättebra ut. Kanske lite smal i bogen? Men det kan ju bara bilden som luras iom att hästen har halsen böjd mot kameran.
Jag tror det är bilden som luras (han envisades att glo på mig, tror han ville ha sin mat..🤣) för jag upplevde det inte som smalt, fanns dessutom lite utrymme att spänna det lite lösare om man vill men jag brukar ju ha problem med att allt blir för stort där så tror inte det behövs faktiskt. 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 461
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 309
Utrustning Jag ska beställa ett nytt täcke som jag kan använda när jag transporterar killen. Väljer mellan Amigo summer sheet och Amigo Jersey...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Gallardo
·
M
Utrustning HJälp. Jag behöver ett nytt vintertäcke o stalltäcke till pållen o funderar på om Rhino verkligen är sämre än Rambo? Håller dom tätt...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp