Rambo/Rhinotäcke

E

EnYoy

Har räknat mina tillgångar och kommit fram till att KÖPA :love:
Alla verkar förtjusta i Ramborhinotäcken så vi satsar på det. Men det finns så många modeller :confused:
Vill ha ett regntäcke. Väljer mellan:
# Rambo original turnout
# Rambo original light
# Rambo wug regntäcke
# Rambo wug turnout lite
# Rambo Turnout regntäcke

# Rhino wug lite
# Rhino Turnout regntäcke
# Rhino wug turnout lite

Jag vet att Rhino är budgetversionen av Rambo. Men vad är den stora skillnaden mellan alla tcäcken jag har rabblat upp, namnen skiljer bara lite ju! Har hittat på några olika hemsidor... Ska jag bara gå efter priset eller vad :crazy: :confused:

Vill gärna ha hjälp att hitta sidor mede Shiretäcken också (eller vad de nu kallas) som alla också rekommenderar)
 
gå in och titta på www.equinet.se. De har de flesta modellerna. Det som skiljer är ju lite hur högt i halsen dom går, vissa har ju fasta halskragar, vissa lösa och skärningen i nedre kant är lite olika samt förståss tjockleken. Jag har tittat på ett Rambo wug turnout, det lila i 370 gram.

Jag mailade med deras kundtjänst (gör det om du har frågor, dom var jättetrevliga och informatiiva i sina svar!) och hon sa att det som skiljer Ramob och Rhino är yttertyget, det är alltså mycket starkare på Rambo men andasfunktionen etc skall vara den samma. Så hon tyckte att om hästen går själv eller tillsammans med ngn som inte busar och biter i täckena så kan man ta Rhino (hon hade Rhino till sina hingstar som gick själva men Rambo till dom övriga). Så det är väl upp till plånboken och din situation.
 
# Rambo original turnout= det vanliga utetäcket med normal skärning i bogen
# Rambo original light= tunnare vintertäcke av samma modell men inomhus
# Rambo wug regntäcke= utan foder- bara nylonfodret som sndas ingen fyllning.
# Rambo wug turnout lite= lite fyllning med halv hals
# Rambo Turnout regntäcke= orginalskärningen vid bogen på ett regntäcke

# Rhino wug lite= halvhals med lite fyllning
# Rhino Turnout regntäcke= Rhinos utetäcke
# Rhino wug turnout lite= halvhals med lite fyllning


Hoppas att du är nöjd! Jag har ett Rambo Wug heavy till min. Behöver inget annat på vintern. Har aldrig regnat igenom. Tänk på att alla wugmodellar sliter lite på bakre delen av manen. Ha alltid lite pälsglans så brukar det bli bättre... Bogskav elimineras för det mesta av Wugmodellen.

Har även ett vanligt rhino regntäcke, cotton cooler, stalltäcke mm. Är väldigt förtjust i deras sortiment som ligger bra på min gosse. Han är dessutom ingen täckesmarodör så man kan kosta på sig vilket jag inte gjort om de skulle bli sönderdragna hela tiden.

Rhinomodellen har detta året blivit lite bättre i yttermaterialet än förr då det har hållt samma kvalitet på yttertyget som exvis Shires. 1000 dennier.
Rambo har ett ännu starkare yttertyg som tål det mesta men kostar också nästan dubbelt. Vad som behövs är nog beroende på hästen. Rekommenderar iaf ett köp varmt! Och vad det beträffar Equinet är jag också JÄTTENÖJD!!! Ett annnat ställe jag gillar med horseware är www.henrikssonsridsport.se

LYCKA TILL! ;)
 
Har ett Rhino turnout regntäcke som är 3½ år gammalt.
HELT SUVERÄNT!!!
Ser nytt ut, helt, aldrig blivit blöt igenom.
Jag tvättar täcket ordentligt i en stor gammal matt-tvättmaskin 1 gång om året.
Impregnerar efter tvätt med vanlig impregnering som man köper på affären.
Pållan brukar få skav av andra täcken , men ALDRIG av Horseweartäcken.
Har även ett Rhino vintertäcke med lite fyllning( ej det tjockaste). Jättenöjd med det. Vintertäcket är 4 år gammalt men ser ut som nytt, helt och tätt. Tvättas och sköts lika som regntäcket.
Nu är ju pållan lite frökenaktig av sig så hon rullar sig inte i hagen om det inte är torrt och "rent" underlag.

Regntäcket som jag har, kostar idag: 1195:-
Jag rekommenderar det starkt.
Passformen är lika bra på en smäcker New Forest som en bred Fjording.
Lycka till
MVH
Ingela
 
Sv: Rambo/Rhinotäcke

Jag har ett Rambo Wug Heavy, 370 gr fyllning och ett Rambo Wug Lite, dvs INGEN fylling. Tjocka har inte vart nårra problem alls! Perfekt passform på min häst! Regntäcket däremot läcker som ett såll :mad: Här ska reklameras! I övrigt tycker jag att de är bra täcken, MEN tycker att man betalar för mer än vad man får faktiskt. De enda som för min ponny varit revulotionerande jämfört med vissa andra täcken jag köpt är passformen. Jag kommer dock antagligen inte betala så mycket pengar för att få enbart passformen då de funnits andra täcken som oxå suttit helt ok!

Har även haft shirestäcken. De har jag oxå vart mycket nöjd med!
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 406
Senast: Ace
·
Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 067
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: HannaZ
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 255
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp