Bukefalos 25 år!

I

Iza

Har fått erbjudande att köpa ett sådant täcke. Tror att det är en äldre modell, dock helt nytt.

Men problemet är att jag inte hittar någon information om just det täcket. Säljaren vet inte om det är vattentätt och jag vill ínte köpa det om jag inte vet säkert att det gör det.

Är det kanske någon här som vet något om detta täcke?

P

popeye

vilken färg har det? Har ingen koll på vad de olika modellerna heter, men om du säger färgen så kanske det är något av dem som vi har?

I

Iza

Täcket är blått med vita och blå kanter. Ej halvhals och gamla bogknäppningen.

Hej!
Jag har för mig att alla gamla HW Rambo utetäcken var gröna med röt/vit kant o gjordar.

Innetäcken däremot var blå o grön bland annat..

Så jag tror att det är ett innetäcke, men det känner ni ju på materialet.

I

Iza

Det var svanskappa på detta täcke också. Materialet var lite glansigt men hon som säljer är som sakt inte säker på om det står emot vatten.

Jag tycker också rent spontant att man känner på materialet om det är ett utetäcke. Men hon som säljer vet inte, och hon bor 35 mil från mig så det är ju inte bara att åka och kolla.

P

popeye

hmm inga färger jag kände igen. Mina är gröna med röda kantband. Kan inte be henne testa om det är vattentätt då? Häll ett glas vatten på det och se om det går igenom?

Hmm, jag minns att Rhino regntäcken som kom ca 99-00 var blå med grönt kantband.
Men tror inte dom fanns i vintermodell utan endast i lite(ofodrade), det var samma år som det lila i Rambo kom.

Har en bekant som säljer Horseware..

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 196
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 583
Kropp&Själ Jag har blivit inlagd och jag har några frågor som någon här kanske kan svara på. Ja, jag vet att jag borde fråga personalen men just nu...
Svar
6
· Visningar
724
Hästmänniskan Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har just nu en ettåring, som jag köpte när han var två veckor. En häst alltså. Jag har blivit...
2
Svar
20
· Visningar
2 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar
  • Kattlucksproblem

Hästrelaterat

• Träckprov nu?