Rambo supreme - fästen för hals och liner?

MiniLi

Trådstartare
Lärde mig för ett tag sedan att Rambo Supreme har fästen för halstäcke på utsidan av täcket. Hur ser fästena för liner ut?
Jag såg en bild där de såg lite annorlunda ut än på mina amigotäcken, men vet inte om det är på alla supreme eller bara nya supreme?
(Vet inte ens om det är supreme på bilden för man ser ju ingen yttre kardborreknäppning för halsen?)
1648883893815.jpeg


Min hästs man blir skavd av hennes amigotäcken och jag är ganska säker på att det är metallfästena som är boven. Blev extra tydligt nu på våren när jag tog av den avtagbara halsen så de fästena blev tomma - vips försvann en massa man. Fastnar säkert i fästena.

Överväger att testa någon annan modell vid nästa täckesinköp. Skulle kunna köpa wug, gissar att det tar bort problemet helt men då missar man ju helt möjligheten till hel hals och liners.
Någon som vet hur det ser ut på insidan av Rambo Supreme? Annan variant av fästen och gör det isf någon skillnad för just manskav?
 
Fästena för liner är likadana på Supreme som på de andra. Det är enbart halsen som sitter på utsidan med kardborre.
 
Min blev ännu mer skavd av wug och på betydligt längre yta så det skulle jag inte testa om jag var rädd om manen. :)
Jasså? Det lät ju inte bra!
Kanske ska satsa på ett rambo då.

KL
Har både supreme, duo och optimo annorlunda fästen för halstäcke? Kardborre på utsidan istället för metallringar på insidan? Endast metallringar på insidan för linern (dvs 1 på vardera sida ist för 3)?

Jag vill egentligen köpa ett 100g-täcke men det finns bara i rambo original och då är det de vanliga fästena för halsen.. Eller duo.
 
Senast ändrad:
En av mina fick jätteful man av linerfästena😑 Jag föredrar wug på henne, manen skavs absolut ingenting och passformen är super😃
 
Mitt Rambo Duo har fästena för hals utanpå täcket. Det är typ 12 år gammalt men vad jag förstått utifrån bilder så har Duo det nu också.
Hoppas du blir nöjd med ditt! 😊
 
Mitt Rambo Duo har fästena för hals utanpå täcket. Det är typ 12 år gammalt men vad jag förstått utifrån bilder så har Duo det nu också.
Hoppas du blir nöjd med ditt! 😊
Tack, det hoppas jag också! Är ju inte billigt direkt, men var iaf nedsatt pris😆💸💸💸
 
Tack, det hoppas jag också! Är ju inte billigt direkt, men var iaf nedsatt pris😆💸💸💸
Haha, ja pengarna försvinner snabbt när man handlar Rambo. Men då håller de i en hel evighet sedan som tur är 😁
Har tre Rambo utetäcken, det yngsta är 12 år och det äldsta är 20. Funkar finfint fortfarande!
 
Haha, ja pengarna försvinner snabbt när man handlar Rambo. Men då håller de i en hel evighet sedan som tur är 😁
Har tre Rambo utetäcken, det yngsta är 12 år och det äldsta är 20. Funkar finfint fortfarande!
Bara hoppas att min häst slutat växa ur sina täcken. Hon är 6 år nu så borde funka långsiktigt, men vem vet🤷‍♀️
 
Bara hoppas att min häst slutat växa ur sina täcken. Hon är 6 år nu så borde funka långsiktigt, men vem vet🤷‍♀️
Tja... Min fyller 15 i år och jag konstaterade att hans täcken sen förra vintern egentligen blivit aningen korta i ryggen... ;)

Men det har inte så mycket att göra med att han växt som att han musklat sig mer rätt och därmed blivit bredare på rätt ställen.
 
Bara hoppas att min häst slutat växa ur sina täcken. Hon är 6 år nu så borde funka långsiktigt, men vem vet🤷‍♀️

Min första häst växte ur sina täcken som 16åring.

Visar sig att om man börjar jobba ordentligt och inte bara lulla i skogen så sätter man muskler. Detta resulterade i en betydligt bredare bog = täckena blev korta och tighta i halsen...
 
Tja... Min fyller 15 i år och jag konstaterade att hans täcken sen förra vintern egentligen blivit aningen korta i ryggen... ;)

Men det har inte så mycket att göra med att han växt som att han musklat sig mer rätt och därmed blivit bredare på rätt ställen.
Ja precis, jag gissar att även min kommer bredda sig mer med träning och ålder framåt. Hoppas nya dyra täcket kommer funka långe ändå😆
 
Min första häst växte ur sina täcken som 16åring.

Visar sig att om man börjar jobba ordentligt och inte bara lulla i skogen så sätter man muskler. Detta resulterade i en betydligt bredare bog = täckena blev korta och tighta i halsen...
Ja min lär bredda sig mer framtill att också. Återstår att se hur mycket🤷‍♀️
 
Ja precis, jag gissar att även min kommer bredda sig mer med träning och ålder framåt. Hoppas nya dyra täcket kommer funka långe ändå😆
Det hoppas jag också :)
De som min börjar växa ut nu har han haft flera år, nåt sen han var 7, nåt sen han var 8-9 nånting. Så det finns hopp om några år iaf :)
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett Amigotäcke (50 g) till pållan, gjorde en egen lösning och tog två öglor från hennes Rambo stalltäcke och sydde fast för att...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Buck
·
W
Utrustning Hej. Jag har en häst som är frusen av sig. Hon tycker inte om blåst och verkligen inte det kombinerat med regn. Sjunker...
Svar
8
· Visningar
1 690
Senast: Gaia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Köpa billig bil?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp