Rambo vs Rhino

FlipTheFrog

Trådstartare
Hur stor är kvalitétsskillnaden mellan HorseWears Rambo och HW Rhino?

Hur många säsonger skulle ni säga att de bägge täckena håller?
 
Russet som stog i stallet (utlånad) har haft sitt Rhino i 3år...å det har varit super & är lika bra idag!!
 
Det beror på hur brutala hästar du har! Har du sånna som äter täcken och skrubbar sig mot träd (som sambon har..hm) rekomenderar jag inte Rhino, han har redan gjort hål i sitt som han fick för 2 månader sen. Men vårt förra sto hade ett Rhino i 2å r och det var i nyskick. Så det beror på hästen. Det tål inte lika tuffa tag från hästtänder som Rambot.

Mitt äldsta Rambo är nu snart 8 år och vid gott liv! :D
 
de e ,ycket kaftigare/starkare yttertyg på rambotäcket,så har du hästar som "äter" på varandra så så ska du nog ha ramnbo..
 
Har 2 rhino och båda har hållit mor det mesta i flera år. Det äldsta finns det ett pyttehål på bak på rumpan, men eftersom det är ripstop så blev det bara en liten flik, efter en närgången argbiggas tänder :D
Har hållit tätt i ur och skur.
 
Har båda, yttertyget är kraftigare i Rambo, så har du en häst som brukar få hål i sina täcken är det nog bäst att välja det. Annars så tycker jag att det kvittar, är lika nöjd med båda sorterna! Tänk på att dom är ganska stora, min ena som brukar ha 145 räcker det med 140 till.
 
Har ett av varje. Rambot är klart rejälare i yttertyget än Rhinot men har man inte hästar som äter på varandra allt för mycket så fungerar även Rhino jättebra. Är mycket nöjd med bägge mina Horsewaretäcken :cool:

Vilket man skall välja beror väl lite på hur mkt pengar man har, jag tycker att Rhinot är klart prisvärt eftersom det är likadan (kanonbra) passform som rambo och det håller tätt lika bra. Mitt Rhino är inne på andra säsongen nu och det ser fortfarande ut som nytt (efter tvätt då vill säga... :smirk:).
 
Har bara innetäcke i Rhino så jag vet inte hur deras utetäcken är. Rambo har jag både inne- o utetäcken o alla e superbra.
På mitt Rambo regntäcke är det iaf 3 års garanti på, så om det inte ex håller för vatten eller LÄTT går sönder så är det ju bara att reklammera det.
Mina täcken e bara max ett år gamla, men än så länge e alla superfina! Jag o pållan älskar dom täckena, dom bästa som finns på marknaden :bump:
 
Jag har 4 Rhino täcken. 1,2,3 år gamla. Två av dom är ännu hela. Dom andra har jag limmat på Rhinotyg, som jag fick från Horseware. Det märks knappt. Håller bra.
Besvärligt på vintern när dom har brodd och lätt river täckena när dom busar på bakbenen, sparkar eller hittar på andra hyss. Unghästar bör nog ha Rambo... ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 914
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 312
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp