Ramses skakade galler

Sv: Ramses skakade galler

OJ! Stackars häst... :(
Kan sånt här hända trots alla lagar om hur brett det ska vara mellan gallren?
 
Sv: Ramses skakade galler

det funderade jag också på; fast hästarna kan ju få upp bakdelen väldigt högt om dom vill. Finns de regler på hur breda gallrena får vara också?
Stackars liten, det kan inte alls varit skönt att stå på det viset...
 
Sv: Ramses skakade galler

Hästar har ju tydligen den förmågan att de kan lyckas med precis vad som helst.:crazy:
 
Sv: Ramses skakade galler

det funderade jag också på; fast hästarna kan ju få upp bakdelen väldigt högt om dom vill. Finns de regler på hur breda gallrena får vara också?
Stackars liten, det kan inte alls varit skönt att stå på det viset...

ja jag tror det, iaf om hur brett det får vara mellan dem
 
Sv: Ramses skakade galler

oki, jo tänkte mig att de kunde finnas någon sådan lag, borde nästan göra de iaf, sen kan man ju fundera på hur kul de är för hästarna med tätt galler.;)
 
Sv: Ramses skakade galler

Det FINNS regler om utformning av boxgaller... men det finns också åtskilliga både egentillverkade och fabrikstillverkade stallinredningar som inte klarar att stå emot en arg häst.:mad:

Ofta är gallerstängerna inte ordentligt förspända, vilket gör att dom kan vara ganska lätta att bända isär.
Lägg till detta att mycket stallfolk är usla smeder som inte riktar böjda gallerstänger ordentligt så är olyckan kanske inte så långt borta när hästen är på ett galler som inte är 100% som det ska vara.
 
Sv: Ramses skakade galler

oki, jo tänkte mig att de kunde finnas någon sådan lag, borde nästan göra de iaf, sen kan man ju fundera på hur kul de är för hästarna med tätt galler.;)

aa, men man får väl ha nån lucka så de kan ha huvudet ute :P
 
Sv: Ramses skakade galler

Det FINNS regler om utformning av boxgaller... men det finns också åtskilliga både egentillverkade och fabrikstillverkade stallinredningar som inte klarar att stå emot en arg häst.:mad:

Ofta är gallerstängerna inte ordentligt förspända, vilket gör att dom kan vara ganska lätta att bända isär.
Lägg till detta att mycket stallfolk är usla smeder som inte riktar böjda gallerstänger ordentligt så är olyckan kanske inte så långt borta när hästen är på ett galler som inte är 100% som det ska vara.
:bow: bra sagt!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 467
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) Den 12 januari för femtio år sedan flyttade Malmö Ridklubb sina hästar från Husarkasernen för att göra plats för bygget...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) Strax efter klockan 22.00 på måndagskvällen började det att brinna i runt hundra halmbalar utanför Klagshamns...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Lippy
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) Polisinspektör Linus Andler, Klagstorp, 58 år, har, som tidigare meddelats, avlidit...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp