Bukefalos 25 år!

Ranch trail

TeamTanja

Trådstartare
Vad är det? Jag har ridit western så smått då och då, och när jag tävlat har det varit mest trail, men nu var det ett tag sedan och jag ska vara med på både vanlig trail och ranch trail, en D-tävling. Vilka krav ställs på utrustning då? Hästen i fråga är 17 år och jag 18. Måste jag rida på en hand och stångbett?

Jag ska skaffa mig en egen regelbok, men hinner inte innan tävlingen så jag skulle uppskatta om nån vänlig själ vill hjälpa mig :)

C

Cleooo

hej!
nej, det är tvåhänder o tränsbett. iaf på d-tävling... men b-tävlingar o över så är det ju en hand o stång... den ranch trailen jag har sett så använde de ett lasso, så de kan ju vara bra att ha med om ifall!!

:)lycka till!!

//fia

S

simpe

Jag har aldrig sett Ranch Trailen men har hört att det ska vara avsittning och påsittnings moment, stämmer det?

L

Little_Chance

obligatoriska hinder är grind, dummy och att släpa något efter hästen.

Valfria är vattenhinder, ner och uppsittning, Ta på och av en kappa, Flytta saker från hästryggen, bro, rida över ett föremål spm är längre än 45 cm (menar de presenning?), rida över minst fyra bommar och lasta hästen själv.

Det låter som något för min hsät :D

TeamTanja

Trådstartare
Vad menas med dummy?

Det låter som om det här kommer att bli en väldigt intressant tävling för mig :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
1 615
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 647
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
3 940
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
4 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar