Randiga dagar

Tänker på det här med randiga dagar, när man växlar mellan arbete och vila hela tiden. Jag har nog inte tagit det till mig för i mitt huvud är vila dåligt. Jag önskar att jag bara kunde mosa på och få allt gjort som står på min to-do-lista.

I verkligheten får jag sparka mig själv där bak för att komma igång och när jag gjort något så tappar jag fart och inget mer blir gjort. Sen får jag sparka mig själv där bak igen för att komma till skott med nästa uppgift. Kanske borde jag acceptera den här overksamma tiden som blir.

I veckan som gick så blev det segt med jobbsökning, så jag kompenserade idag och sökte två jobb trots att jag på helger inte söker jobb i normala fall. Sen gick jag en promenad. Och nu står det still. Jag har fastnat. Det jag skulle behöva göra är att duscha, åka och handla lite och sen bokföra. Men kanske är det okej att lägga sig på soffan en halvtimme?
 

Fastnade i soffan. Lina la sig på filten som jag har runt mina ben. Vet inte hur jag ska ta mig loss.

IMG_20220402_130811_478.jpg
 
Snyggt! Det låter ju lite som det blev en randig dag, även om pauserna kanske var längre än människan i hemmet tänkt i förväg. Men ibland är katterna rätt kloka. Och sjukt bra på att vila utan dåligt samvete! Det tror jag vi kan låna lite av.
 
Alltså, jag känner mig irriterad på mig själv. Jag är liksom helt utan driv och det stör mig. Vad jag än ska göra så får jag tvinga mig. Även enkla uppgifter blir jobbiga. Idag ska jag t.ex. ta ut mina buskar från jordkällaren men i stället har jag lagt mig på soffan. Jag ska också mala kvistar, gå en promenad samt redovisa till af. Inte så svårt egentligen, men inget går av sig själv. Så tung tillvaro att ha det så.

Edit: måste hämta ved också.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 669
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 124
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det är en ny dag igen och jag undrar vad jag ska klara av att göra idag. Tur jag har katt. Annars skulle jag väl inte komma upp ur...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp