rannsaka sig själv

Empalie

Trådstartare
1 Min häst har hovledsinflammation bägge fram och jag har börjat rannsaka mig själv vad jag gjort fel. kort resumé nioåriga sto bea exteriör och lätt för sig i arbete. åkte in för hon var ojämn i steget mars 2015 behandlades 2 ggr mot knäled höger bak samt kotled v fram. friskförklarades 1 juni. därefter fick hon gå på bete då jag var gravid och jag fick barn i juli. pga jobbig förlossning etc kom vi inte igång förrens i februari. dock skrittat i vinter. Skulle börja tömköra för min dressyrtränare och första träningen märktes inget men andra tyckte tränaren hon såg ojämn ut. åkte hem och bokade tid med en jätteduktig veterinär/kiropraktor som var här i lördags. vi longerade på ett stenigt hårt underlag och det avslöjade det mesta hästen kunde knappt springa runt utan trippade och föll inåt hela tiden. vetrinären bedövade med liten dos vid hovlederna och allt släppte hon blev så fin . nu är hon behandlades med cortison, metacam. jag håller alltså på med att rannsaka mig själv och det enda jag gjort i vinter annorlunda är att jag broddat mer då vi skrittat ut en del och låtit broddarna sitta kvar ibland och bytt till blind rodd ibland. brukar undvika att brodda men i år behövdes det. läste att känsliga hästar kan få hovledsinflammation pga broddat. Min lilla damen är känslig. någon som vet mer om detta samband??? Blir röntgen vid återbesöket.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 179
Hästvård Tyvärr så har min häst haft mer problem än han varit bra den sista tiden. Mina tankar har börjat snurra om att är det verkligen rätt att...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: Zevzan
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 499
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 085
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp