Rapport från gårdagen :)

R

Rallebralle

Gick upp halv två på natten för att hinna äta o slippa stressa.
Halv fem skulle jag möta en kompis i Uppsala.

Åkte vid tresnåret från Tyresö.Jag skulle hämta upp en katt vid arlanda oxå.

Väl där kom jag på att jag glömt min bekräftelse hemma. :eek:.Ilfart tillbaka till Tyresö.

ok...jag körde i 180 som högst .. :angel:

Jag var bara 20 minuter sen till träffen i Uppsala,vilken tur att jag hade åkt så pass tidigt som jag gjorde från början.

Abyhanen som hämtades upp stank kattpiss...bläääää...en sån där riktig spraynisse.
:crazy: :crazy: :crazy:

Iaf,in i kompisens bil ,fem burar=lika många katter.
hon har en volvo 240.
Liiiten aningens trångt.

Min bil lämnades i Uppsala.

Vidare till Säter->

incheckningen går bra så även vetbesiktningen,trots att Scillas tuttar inte hade gått tilbaka riktigt. :smirk:

Får iaf CACIB till Marrekech o CAGCIB till Scilla. :D
Nu går vi vidare !!! :love:

klockan 17:00 åkte vi från Säter tillbaka till Uppsala.
i Sala fick vi motorstopp!!
tvärdött!
Ringde till alla som hade möjlighet att hämta ...typ 1
han fick åka från Alunda....det är väl 11 mil mellan Alunda o Sala.

Han var hos oss vid halv åtta.

Kallt som fasen var det . :(

iaf när han kom packade vi våra saken ,snarare stuvade dem väl.
jag satt med en Atlas 30-bur i knät i 6 mil.

fast jag somnade så resan gick fort iaf.

sen var det bara att stoppa in mig ,mina katter o den där pissruskan i min bil.dumpade honom i Arlanda o sedan var hemresan ett faktum.
jag satt o halvsov i bilen....körde väl 80 på 110 vägarna.... :crazy:
När jag var hemma så släpade jag mig upp....dog när jag träffade kudden ,vaknade nyss o går nu o dör igen...GONATT!
 
hahhahahahhaha....gud ,att det var någon som överhuvudtaget förstod vad jag skrev.....hahhahahhahahahha

ja,det var en jobbig dag men jag fick mina cert iaf! :D
 
Jag borde vara,men jag har haft halsfluss oxå...... :smirk:
fast jag har gått på penicillin i fem dagar så jag smittade nog ingen igår.
 
Åh vad jobbigt, har också haft det en gång. Inte kul :p Hoppas att du mår bra nu i alla fall.
 
Det var knappt någon konkurens....eller snarare : det var ingen konkurens över huvudtaget...
en katt i vardera klass. :smirk:

Fast jag var ändå på skitpissigt humör hela dagen...allt började med att jag placerades MKT när a en av mina hatpersoner.....o min ena katts störtsa konkurent.
han har gått om oss nu men vi gick mot varandra i nomineringen o han fick BIV:et såklrt.

Kattjävel... :devil:

Det e ju liksom så med oss utställare ,det finns ingen katt som är så fin som ens egen....o ingen som är så ful som den som snodde "mitt" BIV.... :angel:
Sen att ägaren är ett riktigt apskrap är en helt annan sak...kärring!!! :mad:

Hon slog mig en gång förra året o Marrakech fick då draget cert.det var bara hennes o min i den klassen.
Hennes gick till panel o tävlade om BIS:et....fast blev slagen av en siames....HAHHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHHAH...ingen skrek HURRAAAAAA så högt som jag.... :devil: :devil: :devil: :angel: :angel: :angel:
 
Grattis!
Hanoo fick sitt CAGPIB, och en kanonbedömning, men jag släppte inte upp honom till nominering pga en olycka i panelen sist (han blev tappad, kom lös, och var rejält uppskrämd och tvärförbannad). En jätte-eloge till Marie Westerlund som tog sig tid att låta honom slappna av och tycka det är ok att vara uppe hos domaren :bow:
 
Tack o grattis till dig oxå.... :D

Det går väl ann med henne när hon dömer andra raser än abyssar....oftast så vinner hennes egna (uppfödning) då... :crazy:
Vilket är mkt tråkigt.Detta är anledningen till att jag inte ställer på tex:SKK´s utställningar.
Vi är många som har gnällt på detta o flertalet abyägare drar sina katter från vissa utställningar där hon dömer.
Hon har iaf mkt snygga katter!

men det har jag med! :devil:
 
Det finns väl ett uttryck som säger att "Den enda äkta glädjen är skadeglädjen"
Visst är det väl så att man tycker att ens egen katt är finast men det kan ju inte gå bra jämt.
Frågan är om det ens skulle vara roligt om man blev BIS på varje utställning?
Inte vet jag eftersom jag inte har nån BIS alls än men jag tror att det skulle bli enformigt. :)
Finns ju ett par såna katter som nästan alltid blir BIS vart de än kommer, tänker framför allt på en viss Birma men den ägaren är inte ett dugg överlägsen och blir glad så hon gråter varje gång. :)
 
Det där tycker jag är hedersvärt.( Att inte ta upp katten till nominering )
Finns alldeles för många som till varje pris ska ha den eftertraktade nomineringen för att sen dra katten inför panelen.
Detta tycker jag är mycket tråkigt då man ju stoppar någon annan katt från att komma upp i panel och att domaren inte har någon kandidat alls.
Så heder åt dig som sätter kattens bästa främst :bow:
 
Ja, vet man att katten inte ska upp i panel så ska den ju inte heller nomineras! Sedan vet ju jag att min katt är fin ändå :love: (Han har varit i panel 8 av 10 utställningar :D, men inte så konstigt att han tycker det är lite jobbigt då...)
Jag kommer ev. få "offra" en Årets Katt-titel, han ligger tvåa på veteranlistan, men det är varken bra reklam för rasen med en protesterande katt, eller bra för min älskling att bli stressad och irriterad... får se om jag fortsätter ställa ut honom. (Han är ju inte det minsta bekymrad på domarbordet, isåfall hade det aldrig varit någon tvekan om saken, men andra katter gör honom numera väldigt upprörd)
 
Det finns många domare som favoriserar åt ett eler annat håll, tyvärr...
Hon är iaf den svenska domare som kan mest om korater, ofta får man ju bara en bedömning av färg och ögon... då föredrar jag ex holländska domare, som av någon anledning är väldigt duktiga.
Men visst finns det domare jag inte ställer för numera :crazy:
 
:angel: :angel: :angel:...finns det.... :angel: :angel:hihiihihihihihi

Klart att jag skulle vilja ha en katt som blev BIS på varje utställning,jag är en sån där som gråter röven av mig så fort nån av mina får ett cert....för att inte tala om när Marrakech blev Champion.....jag bölade i en kvart!

Jag blir så laddad innan o kan knappt sova dagarna före en utställning.
Magsår får jag liksom på köpet... :smirk:

Det finns en del abyssar som oxå alltid tar BIS:et ....däriblend denna hane.
Marrakech har aldrig fått nå´t ....jo,han blev vald till "domarens favorit" under abyspecialen i Västerås.
då var det Eiwor A som dömde o hon gillar verkligen honom.
Det är det inte många som gör med den raka nosen.... :crazy:
Scilla har det gått väldans bra för i alla år men nu har det kommit några blåa uppstickare.....det är ju sånt man får ta egentligen.
Lite avis blir man ju iaf.... :smirk:

Denna människan som har den där hanen...blir tyvärr mkt skrytig o ska fram o prata sönder allt o alla om sin katt.
tex: det kom ett par som ville titta lite på Marrakech o då hon stod en bur ifrån mig så lade hon genast näsan i blöt o började...han är ju verkligen inte korekt med den nosen ,o ränder har han på benen...blablabla...efter ett tag kunde jag inte hålla käften utan sade ,vänligt med bestämt,med tanke på att han har sån fantastisk färg så är det inte så konstigt att han ett par ränder på frambenen.
varpå hon svarade : min har inte det...
nä,men hans färg bleknar ju i jämförelse.

o allt detta för att Marre har en eng.far, där har de en annan standard.
Marrakech är ca:1,5-2 kilo tyngre än den svenska abyn oxå...o det beror på fadern.
men så har han toffsar o stövlar,något som är en stor fördel för den svenska standarden men mkt få svenska katter har.
så det får han iaf alltid beröm för. :D
 
Märker jag att det inte fungerar att ta upp dem i nomeneringen så skulle jag nog inte heller göra det ,men det har jag aldrig råkat ut för.
Däremot hade vi med oss en katt en gång som var så rädd så hon fick inte ens komma upp till domaren för en bedömning.
Det är ju självklart att man inte tar upp en katt om den tar skada eller lider av det,men det är det ju inte så många katter som gör heller.
men det kan ju vara från gång till gång.

En annan abyhane skulle avelsgodkännas ,han kom från england.
Han var galen o bet domaren o stack,varpå ägaren skrek: RÖR INTE KATTEN!!!
vilket var mkt svårt för vissa att acceptera,en kille fångade honom varpå killen blev rejält biten i knät!.
In akut till sjukan för hans del.

till saken hör att denna katt rymde när den skulle flyga till Sverie, halva byn i england jagade den för att få in den i en bur o det knäckte hans psyke totalt.
Då han skulle användas i avel så var de ju tvungna att få honom godkännd.
men han slipper utställningar framöver. :smirk:
 
Det är ju det, man vet inte alltid hur katten kommer reagera. Jag undviker utställningar där det är högljutt och trångt, eftersom jag har en katt med mycket temperament.
Nu skulle kanske vissa säga att en katt inte bör användas i avel om den inte har ett lämpligt temperament, men orsakerna kan ju vara så många, som den hanen du berättade om tex, det är troligtvis inte ärftligt att han blivit uppskrämd ordentligt en gång, oc därefter avskyr alla liknande situationer :crazy: Stackarn...
Den kattunge jag ska köpa har en "något vass" mamma, vilket troligtvis beror på att hon är uppvuxen i ett stort katteri, och inte mycket hanterad innan hon kom till sverige vid ett års ålder...
 
Ja, exakt.
jag har ju mina abyssar som inte har något temperament överhuvudtaget.....totalt likgiltiga inför utställningar o liknande.
Däremot tog jag med min siames en gång till en utställning......det gick inte bra,han var livrädd hela tiden.
han får såklart stanna hemma hedan efter.

Den hanen jag berättade om är inte bara rädd på utställningar han är rädd för alla människor o det har tagit ägaren ca:1,5 år för att få hans förtroende.

Om man ska ha chans att få se honom så får man sitta tyst i typ en halvtimme....då kan han komma fram om man har tur.
Innan han kom till Sverige var han underbar i temperamentet....trist på en så´n fin katt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 556
Senast: vallhund
·
Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 801
Senast: Altaria
·
F
Ekonomi & Juridik För ca 2 år sen hämtade vi upp en travare som ägdes av A men skulle köras in och tränas av oss (B). Då var det inte skrivet något papper...
Svar
6
· Visningar
2 298
Senast: Zony
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp