Rapporter om sjuklingarna/konvalescenterna

Alexandra_W

Trådstartare
Lite rapporter för de som är intresserade:

Osprutbara fölet - vi satte ut PC:t efter halva kuren när dte verkligen övht inte gick att spruta längre. Har gått fyra dagar sedan dess, och hon verkar fortfarande frisk *peppar peppar* Inte hört någon hosta, inte sett något snor och inte hört några andningsmissljud. Ska påbörja avvänjning om en vecka om hon fortfarande verkar fräsch då.

Valacken med ful rtgförändring i hasen - Står fortf i liten hage och äter dubbel dos butta. Går ner på enkel dos imorgon. Få busa i hagen igen på lördag och skrittas igång på tisdag *läängtar*

Dock, när han gick från boxvila till liten hage där han kan skritta så kom genast hasledsgallan tillbaka =( Så jag vet inte vad jag ska tro, men intalar mig att det inte behöver betyda något, men vi får väl se på å.b.

och mitt släp har tackat för sig, väldigt lägligt *inte* Och behöver en ny axel á 10 000 kr..*gulp*
 
Skönt att du slapp det där med sprutorna mer,ni verkade ju som sagt ha helvetiska slagsmål varje dag!(och två ggr/dag tom va?)Skönt för både dig och föl!Hoppas HON (hihi,visste att det är en hon förut också,det liksom bara råkade bli "honom" i all hast! I ett tidigare inlägg alltså. Vad jag svamlar...) håller sig frisk nu då,och att ni slipper allt vad har med sprutor att göra på bra länge!
Lycka till på tisdag,förstår att du är glad,härligt!Hoppas att allt går bra och att det FÖRBLIR så också!!Men det fixar ni,du verkar envis! :)
 
Nja, så mycket slagmål hade vi inte varje dag. Men innan jag kom på hur jag skulle surra fast eländet så hon inte kunde (trodde jag ja..) röra sig. och efter hon insåg att hon KUNDE slita sig lös. Och jo, två gånger per dag.

jag är VÄLDIGT glad att jag slipper nu, och hon verkar fortfarande frisk *peppar peppar*

Valacken går ut i vanlig hage med sin kära "familj" (stoet och fölet idag) och har redan busat järnet. Jag kommer inte våga titta på hans ben ikväll =/

(Och ja, han FÅR busa i hagen nu, frågade vet specifikt om det, att när han får gå ut i vanlig hage, får han busa och härja då? Och det var ingen fara, bara han inte gjorde det INNAN, när han hade liten hage).

och som sagt, tisdag..tisdag..tisdag *längta*

Sen lär jag väl inte märka om han är fräsch elelr ej förrän på återbesöket. Han har ju inte haft problem rakt fram i skritt och trav utan krav. Galoppen har krånglat lite, men inte speciellt. Så jag lär nog inte märka något annat nu under igångsättning än möjligen i galoppen. Så det lär vara nervöst värre på återbesöket.

Men, jag hoppas han är bra, så vi kan börja ta reda på VAD han håller för. Att det inte är dressyrträning/tävling har jag ju redan insett, men hur mycket i skogen håller han för? Jag vill ju VETA. Nu på en gång helst =)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp