Rapporteringskod : A

G

Geezer

Jag satt och kollade på några hundar på SKKs hunddata och såg att en hund hade på utställning fått Rapporteringskod: A! Jag är lite osäker på vad det innebär. Är det anmälan för oacceptabelt beteende?

Nyfiken... :p :angel:
 
Ja det är det. OM nu domaren har rapporterat det... Hunden får 0 pris och så skall domaren skriva under i resultatlistan att det är för beteende och inte för exteriör. Men... Många domare skiter i det och det blir bara ett 0 pris. Jag har själv varit med om en hund osm morrade och högg efter domare av rädsla. 0 pris står det i den hundens resultat trots att jag bad domaren skriva under. Det handlar ju faktiskt också om att hunden blir avstängd efter 3 rapporteringar. De borde vara räddare om sina domarkollegor ;) Vad jag funderar är vad jag idag har för roll som sekr.? Har jag rätt (skyldighet?) att rapportera det om inte domaren gör det??
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 542
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 939
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 355
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp