Rapshalmpellets

Sporthorse

Trådstartare
Jag fick upp en reklam på facebook om rapshalmpellets.
Det ska enligt reklamen tydligen vara mjukare och ha en bättre uppsugningsförmåga än träpelletsen.
Någon som testat?
 
Japp, vi har, stallägaren är återförsäljare. Jag tycker det är riktigt bra. Speciellt den lite dyrare varianten med färdigkrossade pellets gör mockningen mycket enklare. Nästan som klumpande kattsand.

Har tydligen även en besk smak, så de hästar som ibland får för sig att äta halmpellets låter bli.

Bönderna vill gärna ha gödseln dessutom.
 
Är det något ni tror kommer bli vanligare? Jag fick också upp den reklamen och funderade på samma sak. Det verkar bra men reklam är till för att framhäva det positiva
 
Jag var sugen förra året men hittade ingen återförsäljare nära. Ska göra ett nytt försök i år.
 
Vi använder rapspellets.
Har tidigare använt spånpellets och halmpellets.
Jag är mycket nöjd med rapspelletsen, den dammar inte, suger upp bra, hästarna äter den inte.
Vi blandar den med torv och då tycker jag det blir en bra bädd, har inte provat med enbart rapspellets.
 
Japp, vi har, stallägaren är återförsäljare. Jag tycker det är riktigt bra. Speciellt den lite dyrare varianten med färdigkrossade pellets gör mockningen mycket enklare. Nästan som klumpande kattsand.

Har tydligen även en besk smak, så de hästar som ibland får för sig att äta halmpellets låter bli.

Bönderna vill gärna ha gödseln dessutom.
Vart i landet är ni? Skulle gärna få tag på detta :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nån här som testat ren jod, Äter Euthyrox men de hjälper noll. Hade Levaxin innan. Kom av en slump upp reklam på en sida angående jod...
2
Svar
27
· Visningar
942
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
668
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: Kirre
·
Tjatter Någon som hört talats om detta? Hörde av en anhörig att dess förälder inte längre får, som jag förstod det, ha tillgång till...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp