Rasen Criollo???

C

crazy

Finns det någon i Sverige som föder upp dessa hästar???

I ett TV-program visades en snutt med dessa hästar...eldiga men otroligt lydiga och vändbara.Skulle vara kul att få veta om det finns någon i Norden som föder upp dessa hästar?
 
Vet tyvärr inte om det finns några uppfödare här.
Har en kompis i Italien som har en. Maffig, kompakt
och uthållig. Väldigt lugn men arbetsvillig.
Dessa hästar kommer i båtlaster till Italien från Argentina.
Mest som slaktdjur.
I Italien äts det mycket häst.
De kan köpas rätt billigt där.

Här är lite info om du inte hittat det förut.

Nere på den här sidan finns även en länk till
I'm just a criollo, som nog har mest info.

www.equiworld.net/uk/horsecare/breeds/criollo
 
Sv: Rasen Criollo???

Hej har just själv hittat criollon. vad jag förstår och sökt fram på nätet är criollon en av de raser som inte föds upp i Sverige. Jag tror att det kan bero på deras hårda avelskrav för de hästar som ska användas, bla ska de klara av att ta sig 750km på 15 dagar... finns en del att söka på olika sidor. Jag skulle vilja ta in en criollo med stamtavla men har förstått att de flesta kommer hit utan stamtavla.
Skulle vilja veta om det är fler som har en Criollo, hur många är vi egentligen?:banana:
 
Sv: Rasen Criollo???

Jag har ägt en Criollo. Dock utan stamtavla. Kom till Sverige som 6 åring. Ska se om jag kan lägga in en bild på henne sen när jag kommer hem. Väldigt vacker var hon, och otroligt trevlig att hantera. Riden på det argentinska sättet, vilket inte riktigt stämmer överens med hur man vill rida hästarna här i Sverige. Mycket pigg, kunde spinn, slidestopp osv.
 
Sv: Rasen Criollo???

Jag har inte funnit någon, ser ut som det blir till att importera..:grin:
 
Sv: Rasen Criollo???

Jag tror det finns 4-5 Criollos i Sverige i alla fall... har inte sett till Gordon på länge men hon borde väl ha kvar sin/sina?
 

Liknande trådar

Avel Sitter och drömmer mig bort och kollar på till salu annonser i Horse & Hound. Vad som slår en direkt är att mankhöjden pendlar mellan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 384
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Någon som vet någonting alls om denna sällsynta ras? Trodde den var ”ny”, men det verkar som om den godkändes av FCI redan på 60-talet...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
1 984
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp