Raster på jobbet eller inte?

Sv: Raster på jobbet eller inte?

Ja, fikaraster med kollegor är liksom nödvändigt i mitt jobb för att ventilera och resonera kring jobbfrågor. Det är oerhört värdefullt. Minst lika viktigt som den dyra professionella handledning som vi regelbundet går på. Sen har vi mycket roligt tillsammans som inte är jobbrelaterat. Annars hade vi nog klappat ihop allihop, och det kommer från mig som nog är den minst sociala i gänget;)
även våra chefer anser det eftersom de är på arbetstid. Förutom lunchen.
 
Sv: Raster på jobbet eller inte?

Precis.

Jag ser inte jobbet som något nödvändigt ont, jag spenderar många timmar där och då är det en förutsättning att man trivs och har bra kollegor (anser jag). Jag gillar mitt jobb, tycker att det är roligt och utmanande. Men i våra mest hektiska tider så behöver man ett andningshål då och då.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 632
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 699
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 261
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 208
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp