Rastgård av hundgårdsektioner

Pudlan

Trådstartare
Någon som har hundgård som rastgård till katt?
Funderar på hundgårds sektioner ink dörr sektion att sätta på altanen så kattdamen kan gå in och ut genom fönstret. Blir något förstärkt nät som tak när utegården är på plats har jag tänkt mig.

Vad trot ni?
 
Någon som har hundgård som rastgård till katt?
Funderar på hundgårds sektioner ink dörr sektion att sätta på altanen så kattdamen kan gå in och ut genom fönstret. Blir något förstärkt nät som tak när utegården är på plats har jag tänkt mig.

Vad trot ni?

Låter jättebra tycker jag. Det enda jag kan tänka mig är att om det är lite grovt kan katten klättra på den lättare och fastna med klorna.
 
Det är 3mm eller 4 mm tjock rund tråd i små rutor i svetsat nät. På de jag kikat på.
Vågar inte ha större finns i galler o liknande. Då är damen på tur😉
 
Det är 3mm eller 4 mm tjock rund tråd i små rutor i svetsat nät. På de jag kikat på.
Vågar inte ha större finns i galler o liknande. Då är damen på tur😉

Rastgården mina hyresvärdar har, har maskor som är större än kompostnät. Det skulle jag aldrig våga. Har en film när min ena rymmer genom en trasig maska i kompostnätet. Ska se om jag hittar den.
 
Rastgården mina hyresvärdar har, har maskor som är större än kompostnät. Det skulle jag aldrig våga. Har en film när min ena rymmer genom en trasig maska i kompostnätet. Ska se om jag hittar den.

Det skulle jag aldrig våga ha!
Det är 4 mm tjocka trådar i nätet där varje kryss är svetsat. Det jag tittat på. Ska mäta hur stor varje nät fyrkant är. När jag är och tittar.
Det verkar bli en extra förstärkt hundgård så kan jag använda den till hund längre fram.
 
Det skulle jag aldrig våga ha!
Det är 4 mm tjocka trådar i nätet där varje kryss är svetsat. Det jag tittat på. Ska mäta hur stor varje nät fyrkant är. När jag är och tittar.
Det verkar bli en extra förstärkt hundgård så kan jag använda den till hund längre fram.

Nätets tjocklek är inte så viktigt när det gäller katt. Maskornas storlek är det du ska fokusera på.
 
Väldigt bra ide!

Hundgården i fråga är typ 35 år gammal men ser i princip ut som ny. Huserat ett antal hundar, sen katter och nu höns.

Här syns nätets storlek.
FB_IMG_1592636547647.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 571
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Det finns en antik tråd, tretton år tillbaka där det inte finns något vidare matnyttigt. Därför vill jag starta en ny tråd, med er som...
2
Svar
20
· Visningar
2 227
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 646
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag funderar på att köpa ett fritidshus med 3000 km mark. På grund av att en hyfsad trafikerad väg finns i närheten funderar jag på att...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp