rastgård uppsala?

Ewe

Trådstartare
Någon som vet om det finns någon rastgård för hundar i Uppsala någon stans? Typ i stan gärna. Eller någon i Uppsala som har en hund som vill busa med min lite? Får dåligt samvete när hon inte träffar och leker med hundar så ofta nu..

De här lilla monstret vill leka!
ewe220.jpg
 
Sv: rastgård uppsala?

Vart i Uppsala bor du?
Vid Genetikcentrum ungefär finns det en inhägnad som bland annat ett hunddagis använder för sina rastningar. Det är väl ingen regelrätt hundrastgård men är inhägnad och relativt stor.
 
Sv: rastgård uppsala?

Om du kan tänka dig inom stadsbussnätet så finns det ute i Sävja ett flertal rasthagar, både med skog och släta.
Du behöver dock vara medlem i föreningen som har hand om dem 150:- om året. Leksällskap finns här :idea::D
 
Sv: rastgård uppsala?

Bor mitt i stan typ vid vaksala torg. Vart ligger Genetikcentrum? Är helt ny i uppsala så jag har inte sånn stor koll :P

Kamomilla: Aha okej, är det mycket folk som går dit med sina hundar? Har sett lite hundar där när jag åkt förbi i för sig.
Bor du i sävja eller? Vi tar emot all leksällskap som vi kan :D
 
Sv: rastgård uppsala?

Förutom de vi Sävja/Nåntuna, hagarna som ligger precis vid vägen, så finns det en stor 'skogshage' vid elverket, som jag inte vet om det hör till Bergsbrunna/Nåntuna/Sävja. Hojta om du vill ha en vägbeskrivning. Vet dock inte om den tillhör föreningen också.

Finns (eller fanns iaf) en liten vid gipen i gottsunda med.

(Jobbar i Bergsbrunna =))
 
Sv: rastgård uppsala?

Hagar vet jag inga men lekkompis ställer vi gärna upp och är! Min vovve skulle bli glad för ett större socialt nätverk! :)
 
Sv: rastgård uppsala?

Aha då vet jag. Ska kolla runt lite efter vilken rastgård det är mest med folk i :)

Lady_A: Trevligt :) vad har du för hund? Vart bor du :)
 
Sv: rastgård uppsala?

En welsh springer hane. Bor i sunnerstatrakten men är bilburen så vi tar oss lätt vartsom...
 
Sv: rastgård uppsala?

Låter bra :) Åker förbi sunnersta när jag åker till stallet till och med!
 
Sv: rastgård uppsala?

Det finns en rasthage i Norby/Eriksberg, alldeles vid Hågadalen.
 
Sv: rastgård uppsala?

Mina skägg vill också gärna ha lekkompisar, men är nog inte så lämpade att leka med små hundar. Inte för de är elaka, men de leker väldigt fysiskt och ruffligt - som riesen brukar.
 
Sv: rastgård uppsala?

Är det ofta hundar där? Tänkte de är ju lite onödigt att åka till en rasthage som är tom :P
Kostar det något?

Alexandra_W: Tråkigt.. Nä större hundar har ju lite våldsamare lekar och hon är ju rätt liten.
 
Senast ändrad:
Sv: rastgård uppsala?

Ja, det tror jag. Jag är inte där så ofta men går på promenader i området och tycker nog att det låter därifrån rätt ofta :D

Nej, det kostar ingenting att vara där.

AlexandraW: Jag har en irländsk setter som är van vid lite bryskare lekar (uppväxt med rottisar). Just nu löper hon med sen kan hon säkert tänka sig en lekstund om det skulle passa. :)
 
Sv: rastgård uppsala?

Låter spännande. Får åka förbi och kolla om det är någon där någon gång :P Vart exakt ligger den?
 
Sv: rastgård uppsala?

Om man kommer på Norbyvägen från Valsätrahållet svänger man vänster före Preemmacken i Eriksberg. Fortsätt den vägen förbi bostadsområdet med lägenheter, en liten parkeringsplats och sväng sedan höger. Då passerar du rastgården och parkerar längst ner på vägen.

Kommer du Norbyvägen från stan så är det första höger efter Preemmacken...

:)
 
Sv: rastgård uppsala?

Tack :)
Får bara hoppas hunden kommer ihåg hur man leker också ;)
 
Sv: rastgård uppsala?

Det brukar väl sällan vara ett bekymmer ;)
 
Sv: rastgård uppsala?

Vilken förening är det och hur betalar man avgiften?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Acto
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 276
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp