Madick

Trådstartare
På sommarhalvåret har jag hunden i hundgård när jag jobbar i veckorna. Nu när vi har katt funderar jag på om inte den också kan vara där. Gallret är tillräckligt tätt för att katten inte ska kunna ta sig igenom så det är ett tak som behövs. Jag tänkte sätta in "träd" och en väderskyddad låda av något slag han kan kura in sig i. Finns det några regler på storlek för en katt? Gården sitter inte ihop med vårt hus så det går inte att ha lucka för egenvald utegång, utan det blir då från morgon till em.

Vad tror ni om den idén? Eller ska jag skrota den innan jag ens börjat tänka klart?
 
Hjärtat säger nej, hjärnan säger "Varför inte egentligen." Se till att den har möjlighet att komma undan hunden om de ska vara där samtidigt, och vänj in dom ihop först.
För jag antar att det bara är 8-10 h/dag och inte dygnet runt 5 dagar?
 
På sommarhalvåret har jag hunden i hundgård när jag jobbar i veckorna. Nu när vi har katt funderar jag på om inte den också kan vara där. Gallret är tillräckligt tätt för att katten inte ska kunna ta sig igenom så det är ett tak som behövs. Jag tänkte sätta in "träd" och en väderskyddad låda av något slag han kan kura in sig i. Finns det några regler på storlek för en katt? Gården sitter inte ihop med vårt hus så det går inte att ha lucka för egenvald utegång, utan det blir då från morgon till em.

Vad tror ni om den idén? Eller ska jag skrota den innan jag ens börjat tänka klart?

Jag har haft två katter. Den ena hade älskat idén och den andra hade avskytt den. Frågan är vad din katt tycker. Den kanske älskar det eller så blir den stressad eller så vill den bara sova i soffan medan du är på jobbet. Den behöver ju inte det som en hund eftersom den kan kissa och bajsa i sin låda inne. Tänk bara på att en katt kan ta sig igenom betydligt mindre hål än man kan tro!
 
Hjärtat säger nej, hjärnan säger "Varför inte egentligen." Se till att den har möjlighet att komma undan hunden om de ska vara där samtidigt, och vänj in dom ihop först.
För jag antar att det bara är 8-10 h/dag och inte dygnet runt 5 dagar?
Hunden och katten känner ju varandra redan och tanken var ett högt ”bo” så han alltid kan komma undan. Det är max 9 timmar/vardagdag, ofta kortare.

Det är ju ett tag kvar, jag hinner ju tänka några varv till och se vad han gillar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Någon som har hundgård som rastgård till katt? Funderar på hundgårds sektioner ink dörr sektion att sätta på altanen så kattdamen kan gå...
Svar
12
· Visningar
1 410
Senast: Pudlan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
Hundhälsa Från och med januari behöver mina hundar en hundgård, då kommer jag att vara hemifrån mellan ca 8-15. Hundgården är alltså till för...
Svar
10
· Visningar
2 169
Senast: Mli
·
Anläggning Hej, Vi ska flytta till en gård i november, verkligen min drömgård som vi får hyra på obegränsad tid av min sambos chef till ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 021
Senast: rebus
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp