Bukefalos 28 år!

Ia*

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp!

Letar hund och har beslutsångest om vilken ras.
Har idag en rottis tik på 1 ½ år som min sambo tränar.
Nu vill vi ha en till vovve. Var säker på att vi skulle ha en dansk svensk men det är sån väldans kö på dem...

Jag vill ha...
en liten hund (ca 30-40 cm) som ändå är tuff. Den ska ha lättskött päls. Helst ingen jaktlust... Den ska tränas i lydnad, spår, agility och ställas ut. Kunna följa med på långpromisar och när jag springer och rider......

Hjälp mej....
 
Sv: Rastips

Lagotto Romagnolo, passar in på det mesta du skriver (dock är den 40-50 cm, beroende på hane eller tik).
 
Senast ändrad:
Sv: Rastips

Jag har en Jack Russel hane på 1 år... en helt underbar hund... Väldigt energisk o vänlig.... tuff o har väldigt mycket egen vilja... det gäller att träna o fostra från första dagen... Dom har dock jaktinstikt... Men om man gillar att träna spår och sök så kan man ju få lite "kontroll" på jaktinstikten...

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 271
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 615
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 345
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 421
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp