Bukefalos 28 år!

Råttfångar katt

Winni

Trådstartare
Attan musen flydde in i bokhyllan









Typist! Mattes fel att inte skivan i bak på bokhyllan satt ordentligt fast. Nu kunde musen smita bakom.



Jaha då får man väl ligga här och glo då hela natten



Matte kan tillägga att Misty är urdålig på råttjakt. Tre gånger har hon haft haft en råtta i munnen och alla gånger har hon inte ens krökt ett hårstrå på dem :cool:
 
Sv: Råttfångar katt

Härliga bilder!

Himla duktigt av katten att ta ur böckerna ur bokhyllan och rada upp dem så fint bredvid :D
 
Sv: Råttfångar katt

Nä hon kan inte ens det, man måste hjälpa henne med också. :D
 
Sv: Råttfångar katt

Härliga bilder men jag kan erkänna att jag hade stängt in mig på toan eller något om jag hade haft en råtta/mus inomhus :o :D Din misse är så fin! En dag ska jag ha en blå kisse jag också :d
 
Sv: Råttfångar katt

Tack så mycket! Ja jag älskar blå katter jag också :love:

Vi bor i ett gammalt hus som vi renoverar. Hon är innekatt, men mössen kommer in till henne i stället. Den första kom hon och bar på men vad hon hittat den har vi ingen aning om faktist. Min karl fick ta den med handskar och avliva den ute, för Misty ville bara leka lite snällt med den utan onda avsikter.

Den andra föste hon med mjuk tass in i hallen från verandan. Jag lyckades få stopp på musen när den var på väg in i köket och i stället fick jag in den i ett hörn. Misty satt med huvudet på sned och sköt muskraken sakta fram med tassen. Den var vettskrämd den lilla kraken, troligtvis en musunge eller något sånt för den var så liten. Som en liten köttbulle åkte den stilla och behagligt fram på tassen. Det slutade med att jag satte en glasburk över den en pappskiva under och med tofflorna på gick jag och släppde ut den i skogen.

Tredje gången är den som jag fotade. En stor rackare som hon hämtade under diskbänken, som då inte var råttsäkrad men nu är den det kan jag säga. Den fick hon in i bokhyllan. Vi orkade inte plocka ned alla böcker på kvällen, så vi lät de vara. Man ger liksom upp ibland :crazy: Katten kom och sov i vår säng och var musen tog vägen har vi ingen aning om. Rummet intill är i stor renovering så troligtvis hittade hon ett hål ut där, vad vet jag. Död inne är hon inte i alla fall, det skulle inte kunna undvikas som de stinker.

Jag var också skiträdd för råtter och möss tidigare,men bor man på landet och i gamla hus får man liksom de på köpet.

Men i alla fall tror jag att jag skulle kunna ha en hamster lös tillsammans med Misty och hon skulle inte skada den de minsta, så snäll och omtänksam som hon är :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp