Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

M

moondance

Är det någon som vet vad KRAFFT Rehab har för råvaruinnehåll i % eller var man kan hitta det??

Tacksam för svar!!! :bow:
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

står det inget på kraffts hemsida? annars maila eller ring till krafft så får du svar, det är nog det lättaste sättet att ta reda på det!
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Kli av skalad havre 22
Lucern 17
Korn 16
Vetekli 15
Vete 12
Potatisprotein 4
Melasserad betmassa 3
Fruktos 2
Betmelass 2
Sojaolja 2
Koksalt 0.8
Sedan tror jag det skall vara lysin 0.05 men är inte hundra där på varuinnehållet för påsen är trasig så jag ser bara sista bokstaven.
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Förvisso näringsinnehåll men det kanske du också kan ha nytta av?

Per kilo foder Rehab!

10 mj
13% vatten
13% råprotein
110gr smbrp
5% råfett
14% växttråd
6 gr Kalcium, 5 gr fosfor, 4 gr magnesium, 8 gr koksalt, 45 mg koppar, 0,4 mg selen
 
Senast ändrad:
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Precis vad jag sökte!! Tusen tack!! :bow: :)

Men vad är egentligen fruktos??
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Tack tack!! :bow:

Vad har ni för erfarenheter av detta krafftfoder?? Har en konvalecent som inte håller sej fin i hull & muskler & har fått förslag på att ge fri tillgång på mitt hö & 2-3 kg KRAFFT Rehab. Men jag har aldrig använt det krafftfodret innan & är lite tveksam. Vad ligger det i för pris??
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Jag använde Rehab tillsammans med lite lucern till min pålle.
Gav 1 kg/dag, det fungerade mycket bra!
Om jag inte minns helt fel nu så betalade jag ca 180 kr/30 kg.
 
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Okej, tack för ditt svar!! :) :bow: Det är alltid bra att veta andras erfarenheter av det krafftfodret innan man testar det. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Råvaruinnehåll på KRAFFT Rehab

Jag ger Krafft Rehab för tillfället och har gjort det sedan i somras då min häst blev konvalescent. Jag har börjat sätta igång henne nu men ger fortfarande Krafft Rehab. Jag ger 0,5 kg tillsammans med 0,5 kg linfrökaka och 3 dl betfor+ mineraler och vitlök.
Innan hon blev konvalescent gav jag bara betforen för att få i henne mineraler mm, men nu är ju höet så proteinfattigt också, så jag behövde öka på proteingivan. Nackdelen med Krafft Rehab, tycker jag, är att trots att det är ett konvalescentfoder så är det ganska högt energiinnehåll. Det blir lite svårt med balansen där..
Annars tycker jag att det fungerar bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
2 907
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 268
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp