Ravell 959

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 440

Behati

Trådstartare
Hej!

Satt och kollade lite bland gamla trådar om Ravell 959, och vad jag förstår så är han fortfarande i avel men får inte så mångar (eller kanske inga alls) betäckningar. Läste också att han tävlas av ägaren eller av deras dotter(?)..... men också att han innan var hos Lussan.

skulle nu vilja veta lite vad ni tror.... vaför får han inga ston längre, var han verklingen en sån "nitlott" som blev godkännd?
och är det någon som vat varför Lussan inte ville/fick tävla honom mer?

Läste också någonstan att någon hört att hans avkommor inte var något att ha, någon som har något att tillägga på denna punkt?

Skulle samt vilja höra om det är någon som har några avkommor efter honom, och hur de har artat sig? Vad har de för resultat?

Vet som sagt inte mycket mer om denna hingst förutom att han har en bra stam....

Har en kompis som kollade på en vallack efter honom och vad jag kunde se så var det inget fel på honom, men det skulle vara intressant att veta vad andra har för erfareheter av Ravell, då jag hade absolut ingen aning att det fanns en svensk hingst vid det namnet innan....

Sv: Ravell 959

Vi har ett sto efter Ravell i stallet. Hon är ganska liten till växten men en mkt kapabel häst som både rör sig trevligt och hoppar bra.
Tyvärr är hennes ridbarhet inte den bästa.
Man kan väl säga att hon uppfyller ALLA myter om fuxston............

Ridbarheten,sa du... Hörde att hans ridbarhet skulle vara över medel, så nedärver inte det då.... Den hon kollade på rörde sig helt ok, vad jag fick höra, tror att den hade riktigt bra poäng på 3 års....

någon annan som har en Ravell avkomma men som har andra erfarenheter?

Jag kan ju absolut inte säga att hennes (brist på) ridbarhet kommer från pappan, det är ju bara en häst av många och det kan likaväl komma från mamman eller dålig grundutbildning.
Ang fuxston så brukar man ju säga att dom ofta är lite "speciella", precis som rödhåriga tjejer:D

haha, då förstår jag vad du menar!:bow: :D

Jaha, så då berodde det inte helt på honom då!

Vi har fött upp en hingst e. Ravell - Tamburin - Herkules kanon, ädel högrest snygg rör sig jättebra och är ur trevlig!
Ravell går högt upp iklasserna med junior ryttare så hans ridbarhet är nog riktigt bra.

Rodde skrev:
Vi har fött upp en hingst e. Ravell - Tamburin - Herkules kanon, ädel högrest snygg rör sig jättebra och är ur trevlig!
Ravell går högt upp iklasserna med junior ryttare så hans ridbarhet är nog riktigt bra.

kul att höra att inte alla har dåliga erfarenheter! av vissa gamla trådar jag läste tycktes han och sina avkommor vara allmänt ratade...

har du ingen bild?

Ang fuxston så brukar man ju säga att dom ofta är lite "speciella", precis som rödhåriga tjejer:D[/QUOTE]

hi hi....min syrra jobbar som vet assistent å tydligen så är fuxar mkt jobbigare att ex. söva ner osv.
dom faller alltid fel och är extra jobbiga.....;)

Hej hej!

Vi är just nu i processen att sälja vår uppfödning efter Ravell-Brisad och det går alldeles utmärkt. Mkt vacker och trevligt sto, inte så stor (1.60) supersnäll och klass1 på 4års med stort plus för riddelen, de allra flesta som ridit henne prisar ridbarheten, dock är hon en 'varannandags-häst' och gillar att bråka/bocka/studsa när det hon känner för det, dock har detta nästan helt försvunnit efter hon fick föl förra året (klass1 sto efter Sir Schölling). men överlag har jag bra att säga om Ravell!

HEJ!
Jag har ett 6 årigt sto efter Ravell.

Hon är ett fux sto hon med, på gott och ont. Hon är ganska liten, strax över 1,60 men hon är väldigt högrest och har en snygg hals, ser ut som Bernsteins lite. Hon rör sig helt ok och hoppar också bra. Så hon är en ok medelmåtta skulle jag säga. ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 318
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 937
Senast: Kisseninan
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 490
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har... 2
Svar
35
· Visningar
5 597
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka