Bukefalos 28 år!

Rebell Fortuna XX Och Magnifique 409

B

**BORTTAGEN**

Skulle vilja veta allt om dessa två hingstar. Dom var far respektive morfar till min förra häst, som jag tyvärr ej har kvar men som har lämnar stora spår i mitt hjärta :love:

Undrar även om hennes manna Makita E:Magnifique 409 ue:Hyperbole xx har lämnat några fler avkommor och i så fall efter vilken hingst?

Tacksam för alla svar !!
 
Rebell Fortuna xx var brun, 160 cm, föddes 1962 och dog 1987. Han startade 51 gånger, hade 19 segrar och 250 000:- i insprugna pengar. Som exteriört utlåtande fick han:
Rejäl fullblodshingst med god resning. Djup, lång manke och välutvecklat kors. Intåad höger fram. Goda och lediga rörelser.

Magnifique 409 levde mellan 1960 till 1986. Han var fux med bläs, snopp och vita bakfötter, 166 cm. Han hade 6 placeringar i msv hoppning. Hans exteriöra utlåtande var:
Storlinjerad, elegant hingst med lång, välliggande bog, bra överlinje och kors. Goda extremiteter och goda rörelser. Han lämnade hingsten Favorit 476, som gett många bra hopphästar, 67 stamboksförda ston, 9 diplomston och hade i 1986 års hingstkatalog en avkomma i svår dressyr, 6 i msv hoppning och 2 i msv dressyr.

Jag kan inte hitta Makita i någon av mina stamböcker, men jag saknar den för 1982.

Jag antar att det är du som lagt in Gamza på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/ så därför skriver jag inte ned hingstarnas stamtavlor. Men jag har bilder på dom om du vill ha?
 
Ja tack ! Jag vill jätte gärna ha bilder på dom.

Å Anndra sidan hade Makita inget stamboks nr, står hon me i stamboken då?
Gamza var född-86, vet inte vilken stambok Makita skulle kunna va me i i så fall??
 
Makita borde, om hon var stamboksförd vara med i boken från 87-90 (huvudstamboken). Men det är hon inte, och inte i nästa heller (91-96).
Jag har också haft en häst efter Rebell Fortuna xx, fast hon var rent fullblod. En jättetrevlig liten häst. (Om du är intresserad så kan jag skicka bilder på henne.) Finns en på http://community.webshots.com/s/image1/9/11/11/94491111WyXAgG_ph.jpg (Hon är 23 år på bilden)
 
Jag kan inte se bilden på din häst.

Kul det är inte många jag träffat på med Rebell Fortuna som pappa.
Mitt sto var oxå en väldigt trevlig tjej, inte så stor (156cm) men rörde sig och såg stor ut.
 
:crazy: Inte så bra på sånt där med bilder! :confused: Men om du klistrar in länken i ett nytt fönster så funkar det iaf för mig! Hoppas du kan se den då!!!
Hon var fux m stjärn, född -74, bara 154 cm hög, rörde sig bra och var lite mer åt halvblodsformatet i kroppen. Mycket trevlig att ha att göra med, men lite huvudskygg.
 
Nu kunnde ja se bilden!

Mitt sto var brun m, stj hon rörde sig trevligt med 7:or på gången. Hon var jätte trevlig i sitt huvud och med en väldigt stor personlighet.

Tack för era svar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 541
Senast: Glimra
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 113
Senast: cirkus
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 672
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp