Recensionstråd Skönhetsprodukter

Ikväll (efter att ha lekt med smink för första gången på evigheter) blev det test av dessa.

Visa bifogad fil 82197

Sminkborttagningen fungerade ungefär som alla brukar göra, dvs jag får ta flera bomullsrondeller innan allt smink är borta. Fungerade bra med att ta bort läppstift också, ingen äcklig smak i munnen efteråt.

Rengöringsmoussen var drygare än jag var beredd på (dvs jag tog för mycket) och lämnade en känsla av att jag var renare än jag nånsin varit. Nästan så det kändes för rent. Så mycket bra!

Känner att jag måste lyfta sminkborttagningen lite ändå… Blev att jag sminkade mig även idag, precis samma eyeliner och mascara (ysl) men jag använde min vanliga borttagning från Apoliva. Herregud vad jag fick kämpa med att få bort sminket! Dessutom med irriterade ögon som följd. Så Cliniques är så mycket bättre!
 
Känner att jag måste lyfta sminkborttagningen lite ändå… Blev att jag sminkade mig även idag, precis samma eyeliner och mascara (ysl) men jag använde min vanliga borttagning från Apoliva. Herregud vad jag fick kämpa med att få bort sminket! Dessutom med irriterade ögon som följd. Så Cliniques är så mycket bättre!
Ja Cliniques sminkborttagning är verkligen bra!
I ett tillstånd av akut snålhet köpte jag Lumenes Waterproof Eye & Lip Makeup Remover för 79 kr och konstaterade att den funkar nästan lika bra. Sett till priset är den utmärkt.
 
Visa bifogad fil 81575

Hårvinäger från Yves Rocher. Luktar jättegott och mitt hår blir glansigt och enkelt att reda ut, känns nästan som ett balsam. Jag fick en liten flaska i årets YR-kalender men den tog snabbt slut och då passade jag på att köpa den största flaskan som fanns 😅
(Doftar jättegott av hallon men tyvärr sitter inte doften kvar så länge efter dusch utan försvinner under dagen)
Den här hårvinägern är ju suverän! Har använt den ett par gånger nu och t o m mitt tunna hår får volym, som sitter i i flera dagar. Råkade köpa ett antal flaskor nu på deras rea. :o
 
Tänkte vi kunde ha en tråd med recensioner av skönhetsprodukter.
Hud, hår, kropp, smink, parfym - har ni testat något nytt på sistone? Något ni kan rekommendera? Något ni aldrig skulle använda igen?
För en 43-årig stressad torris där livet börjar synas i ansiktet och halsen börjar få tydliga skrynkelpartier har jag hittat en superkur!

Maria Åkerbergs papaya peeling, efter massage lägger jag på Face Mask moist från samma märke, över peelingen och låter det sitta länge, ska jag sova i den tar jag bara och torkar lite lätt med en handuk.
Kör detta två gånger i veckan och ser tydligt att huden stramas upp och skrynkelhalsen tämjer sig!
 
Visa bifogad fil 81575

Hårvinäger från Yves Rocher. Luktar jättegott och mitt hår blir glansigt och enkelt att reda ut, känns nästan som ett balsam. Jag fick en liten flaska i årets YR-kalender men den tog snabbt slut och då passade jag på att köpa den största flaskan som fanns 😅
(Doftar jättegott av hallon men tyvärr sitter inte doften kvar så länge efter dusch utan försvinner under dagen)

Det lät så bra detta att jag blev tvungen att köpa en flaska som nu ligger hos ombud för uthämtning. Ska bli mycket spännande att prova :nailbiting:
 
ogx-biotin-och-collagen-shampoo-0.jpg


På strax under 100 kr är detta det dyraste schampot jag köpt på ganska länge i min quest för "vägrar tro att hårvård måste kosta". Men den innehåller ju också mer än många andra lågprisschampon så det går ju på ett ut egentligen.

Jag är en simpel person så ska villigt erkänna att 95% av det som drog mig till produkten var flaskan som är sådär mysigt rund. Det känns liksom fint och lyxigt och sånt har jag lätt att falla för om jag inte passar mig :D

Nu har jag iaf använt detta schampo ~3 gånger i veckan i drygt 2 månader och ja, har inga invändningar. Det luktar väldigt gott och den lukten sitter i håret även två dagar efter om man liksom luktar på det. Fick en kommentar från en jag kramade för ett par dagar sedan att jag luktade så gott, det var från schampot.

Jag har tunt hår och lätt för att få mjäll och i allmänhet fet hårbotten och vissa schampon tål jag helt enkelt inte, men detta fungerar bra. Rekommenderar!


Jag fick en dyr, hypead ansiktsmask i julklapp. Använt den två gånger och är tyvärr inte imponerad, men tänkte att jag återkommer om den efter en lite rättvisare prövoperiod :D
 
Visa bifogad fil 81575

Hårvinäger från Yves Rocher. Luktar jättegott och mitt hår blir glansigt och enkelt att reda ut, känns nästan som ett balsam. Jag fick en liten flaska i årets YR-kalender men den tog snabbt slut och då passade jag på att köpa den största flaskan som fanns 😅
(Doftar jättegott av hallon men tyvärr sitter inte doften kvar så länge efter dusch utan försvinner under dagen)
Jahapp, gick in i fel tråd och har nu beställt något hallonklet som jag inte visste att jag behövde. :cautious::D
 
Om det är nån tröst så fick jag ta några djupa andetag och radera en beställning av samma klet. Jag har ett helt ok hår med de produkter jag redan använder. Snacka om FOMO. :rofl:
Ska inte vara enkelt :rofl: Jag testade kalendergåvan för ett par dagar sen, luktade gott gjorde den! Håret blev lite blankare, men måste nog testa den lite mer för att kunna bedöma om den verkligen är värd ett köp när den lilla flaskan tar slut 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
326
Senast: Bon
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 033
Senast: Wingates
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp