Recensionstråd Skönhetsprodukter

Jag hade Hudotekets julkalender och det var massa goa grejer i den! Har inte hunnit testa allt ännu, men dessa tre har använts en del.
Min hudtyp: känslig, torr, hormonell acne (som hålls i schack av receptbelagda krämer, min hudbarriär är därför ständigt ”under attack” och kräver snälla, återfuktande och lugnande produkter).

4A833987-E2A8-4D1B-9463-691DF76B5B55.jpeg


* Verso Hydration Serum.
Som torris har jag länge varit nyfiken på detta serum!
Det har en ganska tjock, mjölkig konsistens, doftar inget. Tyvärr upplevde jag inte att det var tillräckligt återfuktande för mig, det rullade även lite under smink.

* Elemis Pro Collagen Cleansing Balm.
Härligt balm som smälter på huden och blir som en olja. Doftar ganska mycket, men inget som min hud verkar reagera negativt på. Går att ha kvar en stund på huden och använda som återfuktande mask.
Känns lyxig! Rengör snällt.

* Babor, Moisture Glow Cream.
Krämer brukar vara det jag har svårast för att hitta och vara nöjd med.
Har testat otaliga som antingen svider, återfuktar för dåligt, doftar för mycket, rullar under smink eller gör så man ser helt svettig ut.
Hade inga förväntningar på denna, men blev så nöjd! Den är lätt men återfuktar fullt tillräckligt. Har lite ”primereffekt” och funkar super under smink. Väldigt sugen på att köpa full-size av denna faktiskt.
 
Jag måste hissa den här dag/nattkrämen. Jag var sååå skeptisk till Allél efter att ha fått hur många serum och krämer som helst från Nordicfeels julkalendrar och som gratisprodukter i samband med andra köp. Positiva jag trodde ärligt talat att produkterna gavs bort för att de var för usla för att kunna säljas 😂

Jag blev därför väldigt överraskad av den här krämen. Den ska funka både som dag- och nattkräm men hittills har jag bara testat den dagtid.
Den funkar ju super! Går in i huden jättebra och funkar utmärkt under makeup.
(Har även fått totalt 7 stycken serum också från samma märke, nu ser jag faktiskt fram emot att testa dem också!)

IMG_20211230_205338.jpg
 
Något jag däremot inte blev imponerad av är den här peelingmasken från Lumene.
Jag fick den kostnadsfritt på köpet för ett tag sedan och tur var väl det för hade jag lagt ut pengar på den hade jag ångrat mig gruvligt.

Den säljs som peelingmask men den påstådda peelingen lyser med sin frånvaro. Jag skulle gissa att man blir mer peelad av en flaska babyolja 😅

IMG_20211230_205400.jpg
 
Något jag däremot inte blev imponerad av är den här peelingmasken från Lumene.
Jag fick den kostnadsfritt på köpet för ett tag sedan och tur var väl det för hade jag lagt ut pengar på den hade jag ångrat mig gruvligt.

Den säljs som peelingmask men den påstådda peelingen lyser med sin frånvaro. Jag skulle gissa att man blir mer peelad av en flaska babyolja 😅

Visa bifogad fil 82955

Kanske superextramild peeling. :angel:
 
Använder denna dagkräm och även nattkrämen i samma serie, funkar så himla bra 🙏

Har väldigt torr hy och blir flottig i pannan om jag inte återfuktar tillräckligt, blir även extremt torr vid näsvingarna och mellan ögonbrynen. Har använt dessa krämer i snart ett år och min hy har aldrig varit så bra som nu 👌

IMG_20220104_201359.jpg
 
The Body Shops Banan-schampoo och balsam har jag nu provat igen, jag använde det en del som tonåring och gillade det då. Nu är jag inget fan längre. Det känns som att något är kvar i håret efter att schampot sköljts ur och balsamet gör inget för mitt hår. Håret blir strävt men samtidigt fett väldigt fort.

Nej tack, inget jag kommer köpa i fortsättningen.

BANANA_TRULY_NOURISHING_SHAMPOO_60ML_1_INRSDPS236.jpg
 
Fick denna concealer av en kompis.
Mycket nöjd. Bra konsistens, bra täckning. Går att jobba upp flera lager för bättre effekt (mer täckande effekt).
Går bra in i hud/andra produkter och blir osynlig.

Visa bifogad fil 83360

Jag kommer att köpa denna själv.

Den verkar vara en riktig vattendelare, antingen älskar man den eller hatar den. För min del är det nog den sämsta jag testat på flera år. :D Jag gav upp efter fyra-fem användningar med olika bas under och gav den till min syster som lovordar den. Jag gillade inte orginalet heller.
 
5039058.jpg


Den här fuktkrämen har jag använt nu i snart 4 månader tror jag det borde vara. Jag är ganska lat när det kommer till hudvårdsrutinen så oftast smörjer jag bara ansiktet en gång varannan dag efter jag duschat. Jag har torr hud med fet T-zon, lite osäker på om jag har fet hud "på riktigt" eller ej då jag är så fruktansvärt torr på övriga kroppen men lider ju tyvärr av stora porer på näsan vilket inte brukar förknippas med torr hud.

Denna håller mig iaf lagom återfuktad utan att det ger mig finnar. Något jag snabbt får vid minsta användning av nattmasker, ansiktsolja och andra feta produkter.

Jag gillar verkligen förpackningen. Pipen fungerar på samma sätt som typ en hårspray, man trycker på den så får man ut en liten klick ur tuben. Känns mer hygieniskt än en burk och är lättare att dosera lagom lite i jämförelse med "piparna" som bla Mario Badescu använder.

Plus också för priset, kostar strax under hundralappen vilket jag tycker är billigt för hudvård, framförallt när det dessutom innehåller SPF. 52 ml är ju inte jättemycket men den är väldigt dryg.

Luktar lite svagt av "salva", blir helt doftfri så fort man börjar smeta ut den.

Detta är ju verkligen ingen "lyxprodukt" och det känns ärligt talat lite.. trist? Men den är riktigt bra både för hud och plånbok så jag rekommenderar den varmt :)
 
Fick denna i The Body Shops kalender:

VITAMIN_E_QUENCH_SHEET_MASK_75ML_1_INRSDPS963.jpg


Jag är tyvärr inte imponerad, masken passade inte alls mitt ansikte, den satt dåligt, var liksom för stor runt om och för liten på vissa ställen samtidigt som den inte var lika mjuk och följsam som andra sheet masks jag provat. Detta resulterade i att masken inte låg ann på vissa ställen och var dubbel på andra och det kändes som den skulle åka av hela tiden.

Tycker inte heller den var mer återfuktande än någon annan ansiktskräm. Blir nej tack på den.
 
Jag testade den här bodylotionen från Yves Rocher. Jag tycker att den rent funktionsmässigt gör vad den ska, den håller huden mjuk men doften? Nä, jag är tveksam. Jag tycker att den luktar som billigare kroppskrämer från typ Apoteket och det är förstås inte något bra alls 😅

IMG_20220109_212616.jpg
 
Den där hårvinägern från Yves Rocher, är helsåld. Mitt torra och sönderfönade hår blir lent å glansigt. I kombo med en keratin inpackning blir det 👌 skulle jag vara väldigt petig får den ett - pga doften, alldeles för söt å stark för mig men försvinner iof snabbt när håret är torrt. Men ja, allt i allt, helt super å misstänker starkt att jag kommer ha denna till mitt hår i flera år nu :love:
 
Just ja! Den här tråden har jag glömt.

Har senaste månaden tvättat håret med Body Shops ingefärsschampo för torrt och skadat hår. Herregud vilket vidrigt hår jag fått! Normalt är mitt hår mjukt och glänsande. Nu är det strävt, nästan som svinto och jag har plötsligt för första gången i mitt liv fått kliande hårbotten.

Inte ändrat nåt annat, så det måste vara schampot. :(
 
Dessa 😍
Den tan färgade kan man blanda ut med concealer om man vill ha lite glow och den rosa lägger jag på kindbenen för blush 👌🏼
 

Bifogade filer

  • C6BBB7BF-7C1D-4E38-8EB6-41588A91BDB0.jpeg
    C6BBB7BF-7C1D-4E38-8EB6-41588A91BDB0.jpeg
    312 KB · Visningar: 23

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
318
Senast: Bon
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Wingates
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp