Recept på orm?

gul_zebra

Trådstartare
Jag har kommit över lite fryst pytonorm :D Nu ska den tillagas. Är det någon som har testat och kan rekommendera något inte alltför komplicerad recept? Det rör sig om en filé på ca 120 gram.
 
Inte den blekaste ang tillagning, men nyfiken fråga: hur kom du över ormkött? Det är liksom inget man hittar i frysdisken på Ica direkt :D
Det finns tydligen på nåt Ica! Dock med duktig mängd djurplågeri bakom.
Den här var det nån som fått av sin son och så har den bara varit liggande i frysen, så hon la ut den i en lokal bortskänkes-grupp på facebook :D
 
Det enda satt jag atit orm ... eller hort talas om att man kan ata orm ... ar fried. Pa gammaldags satt i Olja, "breaded" med ganska mycket kryddor. Det ar inte latt att ata ... och smakar inte nagonting, utom kryddor, egentligen.
 
Det finns tydligen på nåt Ica! Dock med duktig mängd djurplågeri bakom.
Den här var det nån som fått av sin son och så har den bara varit liggande i frysen, så hon la ut den i en lokal bortskänkes-grupp på facebook :D
Säljer ICA djurplågeri-orm? Jisses!

Vet du om orm är gott? Annars ser jag, som VANLIGT :angel: :D fram emot en uppdatering!
 
Just suddgummi konsistensen ar hur orm blir, enligt uppgifter fran de som serverade mig skallerorm i Arizona. De ansag att "deep frying" var det som blev minst suddgummi ... men jag tyckte det var WAY too much, och sjalva smaken var ... well, inte nagonting egentligen.
Smaken är neutral på alla sätt. sås och marinad är ett måste
 
Säljer ICA djurplågeri-orm? Jisses!

Vet du om orm är gott? Annars ser jag, som VANLIGT :angel: :D fram emot en uppdatering!
Ja tydligen, söderut. Vad jag förstått finns det en enda grossist som har pytonorm och det är inte schyssta levnadsförhållanden eller för den delen human slakt, så det är i mina ögon inget som borde förekomma alls egentligen.

Jag har ingen aning, men jag tänker ta reda på det och uppdaterar givetvis när så är gjort :D
 
Ja tydligen, söderut. Vad jag förstått finns det en enda grossist som har pytonorm och det är inte schyssta levnadsförhållanden eller för den delen human slakt, så det är i mina ögon inget som borde förekomma alls egentligen.

Jag har ingen aning, men jag tänker ta reda på det och uppdaterar givetvis när så är gjort :D
Man får väl föda upp och slakta orm för mat om man vill, men det måste ju vara schysst ändå, tycker jag! Men människor är ju som de är, ingenting förvånar mig längre!

Ser fram emot suddgummi-uppdateringen med andra ord! Jag har bara sett folk äta orm på TV så har inte reflekterat över om de gillat det eller inte. :D
 
Man får väl föda upp och slakta orm för mat om man vill, men det måste ju vara schysst ändå, tycker jag! Men människor är ju som de är, ingenting förvånar mig längre!

Ser fram emot suddgummi-uppdateringen med andra ord! Jag har bara sett folk äta orm på TV så har inte reflekterat över om de gillat det eller inte. :D
Ja det är precis vad jag tycker också :) Själv skulle jag inte kunna köpa orm med gott samvete (och rent ekonomiskt, vi snackar 1000 kr/kg tydligen :nailbiting:) men nu fick jag en chans att testa utan att stötta en kass industri :D

Jag har hört att det smakar kyckling, får väl se om det stämmer! :D
 
Ja det är precis vad jag tycker också :) Själv skulle jag inte kunna köpa orm med gott samvete (och rent ekonomiskt, vi snackar 1000 kr/kg tydligen :nailbiting:) men nu fick jag en chans att testa utan att stötta en kass industri :D

Jag har hört att det smakar kyckling, får väl se om det stämmer! :D
Det är bra att testa när man får! Friskt våga hälften ...äckligt? :D

Hoppas du gillar kyckling då!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 639
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
782
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 913
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp