Receptfritt vätskedrivande

Här är ett enkelt, effektivt, och ofarligt tips man kan prova:

Gör ett avkok på persilja. Ett knippe persilja, 1 liter vatten, koka upp, låt dra. När det svalnat, drick under dagen. Var beredd på att kissa som bara den 😂.

Det är alltså vätskedrivande. Men du kan ju vara svullen av andra anledningar, som inte kan hjälpas med att öka kisseriet.
 
Ja precis! Jag fick tipset en gång för många år sedan och det fungerar för mig. Tranbärskapslar tar jag varje dag i förebyggande syfte, jag undviker kolsyrat så mycket jag kan också eftersom urinvägarna blir retade av kolsyra och när det ändå är på g så tar jag uva-ört i minst 10 dagar men ofta tills burken tar slut. Tre gånger/dag i början och när känningen är över går jag ner till en om dagen. Jag har botat enormt många urinvägsinfektioner på det sättet. Det är alltså inte i första hand att de är urindrivande som gör att de hjälper mot urinvägsinfektion utan örterna som är i. Att man tömmer blåsan ordentligt fler gånger per dag spelar säkert också in. Mindre tid för bakterierna att föröka sig på. Tranbärskapslar upplever jag fungerar bäst i förebyggande syfte. När urinvägsinfektionen är ett faktum är de inte så mycket till hjälp.

Ok, då har jag testat. Det fungerar inte på mig. Det är inte vätskedrivande för mig och min urinvägsinfektion har blivit värre så nu söker jag vård. Tråkigt!
Det verkar ju inte fungera för alla heller så det var ju en chansning.

Jag vet att det bara gått några dagar (onsdag-måndag, 3ggr dagligen) men nu börjar det krypa uppåt lite för mycket känner jag.
 
Det är nog den femte eller sjätte läkaren jag träffar :down: alla skriver ut värktabletter av olika slag och sen händer det inget mer trots att jag hör av mig och fortfarande har problem

Hur var det, hade du testat kortison?
Låter hemskt som du har det :(

Ang vätskedrivande borde du kunna få furix om du ringer upp läkaren igen kan jag tycka. Dock kanske lite knepigt att sätta in furix i denna värmebölja kanske?
 
Hur var det, hade du testat kortison?
Låter hemskt som du har det :(

Ang vätskedrivande borde du kunna få furix om du ringer upp läkaren igen kan jag tycka. Dock kanske lite knepigt att sätta in furix i denna värmebölja kanske?
Nä, inget kortison.

Jag vet inte hur jag ska göra för att få läkaren att ta mig på allvar..
 
Det är nog den femte eller sjätte läkaren jag träffar :down: alla skriver ut värktabletter av olika slag och sen händer det inget mer trots att jag hör av mig och fortfarande har problem
Helt otroligt, hur kan vården vara så galet olika.

Hoppas du får hjälp snart.
 
Jag har en kontakt med vården om min onda vad. Har tagit upp svullnaden med läkaren men han tyckte inte det var ett problem.
Men med tanke på att jag knappt får på mig skorna eller kan knyta händerna tycker jag att det är ett stort problem..

@tanten tipsade om lymfmassage i en annan tråd. Ska nog testa!
Dricker du tillräckligt då? Kroppen håller ju gärna vatten om den börjar bli uttorkad. Jag svullnar upp lite nu och då, men främst när det är varmt. Dricker jag ordentligt och tar någon eller ett par glas vätskeersättning utöver vanligt vatten så går svullnaden ner.
 
Det är nog den femte eller sjätte läkaren jag träffar :down: alla skriver ut värktabletter av olika slag och sen händer det inget mer trots att jag hör av mig och fortfarande har problem
Jag beklagar verkligen, min syster var med om samma sak. Hade galet ont i ryggen och kunde inte sova, hon fick sömntabletter och extra starka Alvedon.
Efter ett antal läkare och tjatande blev hon röntgad, då visade det sig att hon hade två diskbråck i ryggen som klämde på nerver. 👎👎👎👎👎
 
Dricker du tillräckligt då? Kroppen håller ju gärna vatten om den börjar bli uttorkad. Jag svullnar upp lite nu och då, men främst när det är varmt. Dricker jag ordentligt och tar någon eller ett par glas vätskeersättning utöver vanligt vatten så går svullnaden ner.
Dricker säkert en liter vanligt vatten om inte mer, utöver det till måltider. Nu när det är varmt blir det två stora glas vätskeersättning per dag. Jag måste dricka mycket, annars får jag huvudvärk. Upplever inte att det gör nån skillnad på svullnaden.
 
Ok, då har jag testat. Det fungerar inte på mig. Det är inte vätskedrivande för mig och min urinvägsinfektion har blivit värre så nu söker jag vård. Tråkigt!
Det verkar ju inte fungera för alla heller så det var ju en chansning.

Jag vet att det bara gått några dagar (onsdag-måndag, 3ggr dagligen) men nu börjar det krypa uppåt lite för mycket känner jag.
Det fungerar inte alltid för mig heller. Senast började jag kissa rent blod och då kan man såklart inte vänta längre. Det var första antibiotikakuren på iallafall tio år och urinvägsinfektioner har jag flera gånger/år så de övriga gångerna har det hjälpt :)
 
Det fungerar inte alltid för mig heller. Senast började jag kissa rent blod och då kan man såklart inte vänta längre. Det var första antibiotikakuren på iallafall tio år och urinvägsinfektioner har jag flera gånger/år så de övriga gångerna har det hjälpt :)

Jag har dem kvar så ser vi nästa gång. Klimakteriet har så trevliga överraskningar........INTE!
 

Liknande trådar

Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har varit i kontakt med vården och då jag är lite för ung enligt dem för klimakteriet, 45 om 6 mån, så ska jag prova något...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 181
Senast: daymint
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love: Nu blev det...
Svar
6
· Visningar
462
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp