Red lektions igår, första på flera veckor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som skulle rida så mycket mer den här terminen nu när jag skulle dela torsdagslektionen med en vän.
Har nog aldrig ridit så sällan :crazy:
Det har växlat mellan influensa, nackont och UVI samt att när jag väl varit frisk har det varit teorilektion eller så har det varit Lottas vecka att rida.

MEN... igår var det dax äntligen, och vi skulle dessutom rida program :bump:
Hade fått G kul kul, bara det att jag aldrig ridit en dressyrlektion på honom bara hoppning, jaja det skulle nog gå bra, fniss
Fick hjälp av Gs "husse" att sadla och tränsa
Hästen är stoooooor och har en förmåga att sätta upp huvudet i taket när man tränsar, och med min dåliga axel är det inge bra att jobba över huvudhöjd just nu.
Lille hästen var lite stel i början men han är ju gammal så han behöver tid värma upp.
Programmet gick bra fick 66,3% av mina grupp-kamrater....tack snälla ni :D
Han gick bara bättre och bättre in i programmet och när jag sen trava av honom var han huuuur lugn och mjuk som helst.
Försökte lite fint säga till min instruktör att jag gärna fortsätter rida honom, men det lät som att ,jaaa om ingen större ryttare kommer.

Kan bli lite sur ibland att jag aldrig kan få dom riktigt bra hästarna, men det är väl så när man rider i gruppen efter dom "duktiga" som alltid har samma hästar vecka efter vecka, då får man ta det som blir över.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var det dags för provridning på en ridskola. Det är svårt att veta vad man ska förvänta sig första gången på ett nytt ställe. Jag har...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp