Red omkull

Kiwi21

Trådstartare
Hej! Red omkull ganska rejält i en sväng i Onsdags, och stukade mitt finger, vilket jag inte märkte av förrens efter ett tag. Hästen mår för övrigt bra och vi hoppade något hinder efter. Dock är jag väldigt stel i kroppen och har typ träningsvärk i nacke/axlar/rygg/mage. Och jag ska rida lektion på fredag (2 dgr efter omkullridningen). Är det smart att skippa lektionen och borde jag kolla upp om jag har skadat mig någon annan stans än i fingret? Förövrigt fick jag inte hästen över mig utan åkte iväg en bit, tack på förhand (:
 
Om du bara är stel och öm bör det inte vara några problem att rida, och skulle det kännas värre av att rida så är det ju bara att avbryta eller ta det lite lugnare. Ge sjutton i att ta smärtstillande innan du rider bara, så att du inte trubbar av kroppens signaler. Och köp en ny hjälm om du smällde den.
 
Och jag tänker en lite försiktigare approach. Om nacke och rygg är det minsta inblandade skulle jag inte rida igen förrän jag återhämtat mig till fullo. Det är säkert ingen fara men jag riskerar ingenting när ryggraden eller hjärnan är inblandad.

Gällande om du ska söka vård så tycker jag att 1177 är bra på att bedöma det så ring dit och beskriv symtomen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 947
Senast: sorbifolia
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
3 892
Senast: lady_vip
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 294
Senast: Tagliabue
·
Hästvård I måndags, förra veckan, red jag ett vanligt träningspass för min tränare. Jag värmde upp hästen i alla tre gångarter och märkte inte...
Svar
6
· Visningar
2 175
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp