Redan 21 mars

Wopsidaysi vad tiden går fort. Jag har fortfarande inte lyckats prestera en enda oseriös jobbansökan den här månaden. Behöver verkligen ta tag i det. Men det tar emot att skriva "Jag söker det här jobbat för att af tvingar mig och jag är tillgänglig för jobb t.o.m. sista mars."

Samtidigt är jag rädd att det inte blir något med jobbet jag skulle få. Har ju inte hört något därifrån om när avtal ska skrivas.

Sen har jag en tid hos tandläkaren 3 april, vilket är första måndagen i april. Känns ju inget bra att vara frånvarande hela första dagen. Ja, hela dagen går eftersom jag inte kommer klara att få tanden utdragen utan att bli drogad och jag kan inte ta mig till jobbet i det skicket.
 

Jag sitter här och är på väg att kränka mig själv. Fan vad det tar emot. Jag har suttit och skrivit ett personligt brev och allt som står förutom mina kontaktuppgifter är "Jag vill söka jobbet hos er och finns tillgänglig för jobb fram till sista mars."

Känns så förnedrande att behöva skicka det där till olika företag.
 
Jag sitter här och är på väg att kränka mig själv. Fan vad det tar emot. Jag har suttit och skrivit ett personligt brev och allt som står förutom mina kontaktuppgifter är "Jag vill söka jobbet hos er och finns tillgänglig för jobb fram till sista mars."

Känns så förnedrande att behöva skicka det där till olika företag.
Det är jättebra! När jag rekryterade för en tidigare arbetsgivare så uppskattade jag verkligen den tydligheten. Både den sökande och jag visste att hen egentligen inte ville jobba hos mig, utan det var pga regler som jag fick ansökan. Mycket bättre än de kanske 2-3 personer som råkade anstränga sig för mycket, blev kallade på intervju, gick på den och råkade bli erbjudna jobbet, bara för att DÅ berätta att de helst inte ville ha det. Tala om slöseri med allas tid!
 
Jag sitter här och är på väg att kränka mig själv. Fan vad det tar emot. Jag har suttit och skrivit ett personligt brev och allt som står förutom mina kontaktuppgifter är "Jag vill söka jobbet hos er och finns tillgänglig för jobb fram till sista mars."

Känns så förnedrande att behöva skicka det där till olika företag.
Vad är kränkande? Det är basic, konkret fakta.
 
Det är jättebra! När jag rekryterade för en tidigare arbetsgivare så uppskattade jag verkligen den tydligheten. Både den sökande och jag visste att hen egentligen inte ville jobba hos mig, utan det var pga regler som jag fick ansökan. Mycket bättre än de kanske 2-3 personer som råkade anstränga sig för mycket, blev kallade på intervju, gick på den och råkade bli erbjudna jobbet, bara för att DÅ berätta att de helst inte ville ha det. Tala om slöseri med allas tid!
Rekryterare har väl även de tillbaka meldings plikt till AF? Den här sökaren är inte seriös med sin ansökan då hen har fel kvalifikationer för jobbet? Blir ju tyvärr ofta så med de krav som satts upp från regeringen om att söka ett visst antal jobb pr. månad att man är tvungen söka jobb man inte är kvalificerad för men endoch finns inom rimligt pendlings avstånd.
 
Känner att det är moraliskt fel att hoppa av.

Sen finns det inga bättre jobb ute på annons.
Jaha det hade jag inte ens reflekterat över. Så länge det bara är muntligt hade jag utan problem sökt andra jobb utan att känna mig begränsad av något. Det är ju mitt liv. You snooze you loose liksom.
 
Jaha det hade jag inte ens reflekterat över. Så länge det bara är muntligt hade jag utan problem sökt andra jobb utan att känna mig begränsad av något. Det är ju mitt liv. You snooze you loose liksom.
Det är inte heller helt lätt att hitta nån arbetsgivare när man som jag måste vara frånvarande från jobbet på regelbunden basis.
 
Det är inte heller helt lätt att hitta nån arbetsgivare när man som jag måste vara frånvarande från jobbet på regelbunden basis.
Men är det något du vet eller något du tror? Har du frågat ett antal arbetsgivare och fått nej?

Jag tror att det kan finnas stor förståelse för att medarbetare ibland har liv utanför jobbet. Sen funkar inte alla arbeten med att man går ifrån regelbundet men vissa gör det.
 
Men är det något du vet eller något du tror? Har du frågat ett antal arbetsgivare och fått nej?

Jag tror att det kan finnas stor förståelse för att medarbetare ibland har liv utanför jobbet. Sen funkar inte alla arbeten med att man går ifrån regelbundet men vissa gör det.
Nej, jag har såklart inte frågat men så har jag heller inte suttit i sitsen förut att vara aktuell för en tjänst. Det är generellt svårt att få jobb överhuvudtaget och varför ska någon vilja välja mig framför någon som funkar till 100%?
 
Nej, jag har såklart inte frågat men så har jag heller inte suttit i sitsen förut att vara aktuell för en tjänst. Det är generellt svårt att få jobb överhuvudtaget och varför ska någon vilja välja mig framför någon som funkar till 100%?
För att de vill ha just dig? I fallet med din blivande arbetsgivare vet de ju att du funkar hos dem och det är mycket värt. Att någon aldrig behöver vara borta från jobbet ett par timmar då och då behöver inte nödvändigtvis innebära att personen ”funkar till 100%”. Det är inte alltid så enkelt.

Att hitta bra medarbetare kan vara svårt.
 
Nej, jag har såklart inte frågat men så har jag heller inte suttit i sitsen förut att vara aktuell för en tjänst. Det är generellt svårt att få jobb överhuvudtaget och varför ska någon vilja välja mig framför någon som funkar till 100%?
Hellre en bra på 80% än en dålig på 100. Det finns ingen på mitt jobb som aldrig går till tandläkare, läkare, psykolog, rehab eller vad tusan det nu är. Jag har en kollega som går typ till VC minst en gång i veckan, vi får det att funka ändå.
 
För att de vill ha just dig? I fallet med din blivande arbetsgivare vet de ju att du funkar hos dem och det är mycket värt. Att någon aldrig behöver vara borta från jobbet ett par timmar då och då behöver inte nödvändigtvis innebära att personen ”funkar till 100%”. Det är inte alltid så enkelt.

Att hitta bra medarbetare kan vara svårt.
Jag har alltid haft svårt att hitta jobb. Och jag vill prestera och göra bra ifrån mig.

Hellre en bra på 80% än en dålig på 100. Det finns ingen på mitt jobb som aldrig går till tandläkare, läkare, psykolog, rehab eller vad tusan det nu är. Jag har en kollega som går typ till VC minst en gång i veckan, vi får det att funka ändå.
Men jag skäms över att min frånvaro kommer att bli så hög. Det är ju liksom inte bara en gång i veckan jag får frånvaro.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min lönebidragsanställning har äntligen gått igenom. Af snurrade ju till det och sa först att jag inte skulle få det av någon obegriplig...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 830
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 069
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
790
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 341
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp