Redigering/video program

Dolce

Trådstartare
Hejsan!
Vilket program/app anv ni för att klippa ihop/förminska rid videos? Tack för svar
 
YouCut

Provat flera olika men det är den jag fastnat för. Inga flashiga funktioner (vad jag hittat) men superenkelt att klippa ihop olika videosnuttar, klippa i dem och anpassa dem (brukar tex vilja göra videosar som passar på Instagram och vill välja själv vilken del av videon som hamnar i "fyrkanten"). Ingen reklam på det färdiga materialet.
 
Jag använder Sony Vegas för all videoredigering. Dock dyrt och något överdrivet om man bara vill göra enkla videos. Kolla på Lightworks eller Hitfilm Express, de är gratis och har stora möjligheter utöver basic redigering om du skulle få upp intresset.

Vill du bara förminska själva filstorleken så är Handbrake jättebra för att komprimera utan att kvaliteten blir lidande. Kanske lite krångligt att lära sig, men det finns tooltips på typ allt i programmet så att det är lätt att se vad reglagen gör.
 
Det jag använder mest är faktiskt iMovie i mobilen. Användargränssnittet är förstås litet och aningen pilligt, men alla relevanta funktioner finns där och det är lätt+snabbt att använda.

På dator använder jag MovieMaker eller Premiere, men funderar på att titta närmare på DaVinci Resolve. Strängt taget har alla program alla funktioner som behövs imho (så länge som man inte måste använda 4K upplösning), det handlar mest om skillnader i workflow och användargränssnitt. Alla bra filmer, korta och långa, har gjorts med bara raka klipp och dissolve... ;)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Undrar om någon har förslag på ett program man kan bygga hoppbanor i? Hade behövt ett då jag ansvarar för att bygga våra banor på...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: nexxa
·
Gnägg Jag ska sälja en häst jag rider sen en tid tillbaka och har filmat en hel del av hantering som t.ex. lastning, uppsittning, hovslagare...
2
Svar
31
· Visningar
3 043
Senast: AW
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp