Reflex tider

Shettisar

Trådstartare
Vad har ni på era hästar/ponnier när ni kör?
Dvs på hästen och vagnen?
Nu utgår jag från rockard då jag själv kör med detta.
Behöver råd nämligen. :confused: ;)
 
på rockarden ska det vara vita reflexer fram o röda bak, vita lysen fram o röda bak, gärna lgf skylt oxå. hästen har benreflexer. jag reflexväst o ibland pannlampa.
 
Hej!

På hästen har jag en reflex på varje ben (gula fram, röda bak), svansreflexen (som jag annars har i svansen på hästen när jag rider)(gul) hänger jag runt halsen så att den syns framifrån, en vit reflex på nosen. På vagnen har jag två vita reflexer fram, gul på sidorna och två röda reflexer bak (obligatoriskt eftersom detta är ett fordon) och så LGF skylten! Jag har också på mig lite reflexer och min pannlampa. Jag kanske ska fixa röda lampor bak och vita fram.
Jag kör på en grusväg som är ganska trafikerad. Ofta med traktorer och bliar med släp, så det gäller att ha en trafiksäker häst och att synas!
Min fjording är mycket trafiksäker men även hon (!) har hoppat till för något ibland. Att man ibland skriver 100% trafiksäker i vissa annonser tycker jag är lite konstigt, hästen kan inte vara helt trafiksäker! Visst den bryr sig kanske inte om andra fordon, men för det kan den skygga för nått annat när vi är i trafiken! Så håll koll på din häst!
Detta var ju mer än du frågade om men fler kanske läser...

M. v. h. Lisa
 
Vagnen har vitt fram och rött bak. På sidorna har jag satt fast gula reflexband som jag köpt på lösmeter.

Hästen har benreflexer runt om och en reflexbrösta. På vintern har han oftast ett ländtäck med reflexer på. Annars har jag reflexer på bakselen också. Själv har jag reflexväst. Ljus fram och bak på vagnen.

Ser troligen ut som en julgran när vi är ute på vägarna men till skillnad från ryttare kan vi ju inte hoppa i diket på samma sätt om det kommer en bil i 190.
 
håller med .. det gäller ju verkligen att synas när man kör o tänka på säkerheten framför allt. vill inte ha vagnen i diket :/
 
Jag har benreflexer, gula och röda.
Så brukar jag ta den stora hästens benreflexer och fästa lite överallt på selen (brösta, baksele osv).
LGF-skylt bak, och så har jag blinkande reflexsele till mig och ibland pannlampa.
 
Ja säg det...hittills har jag inte lyckats hitta några benreflexer som passar shettisar. :crazy:
 
Tja, rockarden är översållad med reflexer. Röda bak, vita fram, och reflexklisterremsor som vi satt på skacklarna och ekrarna på hjulen samt benreflexer på hästen.
 
Tack för tipset. Då kanske man törs köra på kvällen också nu. :)
 
Jenni har reflexbrösta fram, benreflexer på alla fyra, ofta reflexländtäcke samt bakom vagnen bakåt. Sen så finns det reflexer ditsatta på vardera hjul.

Jag brukar även stoppa på mig en reflexväst om det finns någon till hands.
 
Jag har reflexväst på mig när jag både rider och kör. På hästen har jag benreflexer på alla ben, reflexer både fram och bak på vagnen, pannlampa i vissa fall, och sådana där "tränsreflexer" som man kan sätta på lite överallt. Om jag rider har jag också en "reflexförbygel" och ridtäcke med reflex. :D

Finns det körtäcken med reflexer? Vet ngn var man kan köpa billiga men bra körtäcken? :confused:

Tack på förhand! :banana:
 
Ja nu är mörkret här det blir körning i ridhuset 2-3 dgr i veckan. Men när jag kör i mörkret så använder jag benskydd helt i reflex ( super bra ) brösta i reflex, körtäcke med reflex, nos reflex, röda lampor bak på vagnen + röda reflexer, vita lampor framåt. reflex väst på mig själv + pann lampa. LÄNGTAR REDAN TILL VÅREN HUR SKALL MAN ORKA????
:confused:
 

Liknande trådar

Dressyr En till sån här tråd😅. Men om vi utgår från att vara i lod är nosrygg i 90 grader, vad är då 10% bakom lod? Läste nämligen i denna...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 980
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Spinner vidare på temat reflexer, vad har ni på era hästar och er själva på promenader? Tycker det är svårt när man inte har någon sadel...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Liten
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 767
Senast: Therese1988
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
449
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp