• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare haz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 674
H

haz

liten fråga ang benreflexer på häst, vilken typ tycker ni fungerar bäst? har ngn använt så kallad slaponreflex på häst?

Sv: reflex

Jag har benreflexer med knäppe från Mias, teddyfodrade. Är jättenöjd med mina, finns i flera olika storlekar osv.
Hade ett par tidigare av någon billigare variant med enkelt kardborrknäpe, de tappades under första ridturen, värdelösa!

Slap on reflexer har jag inte testat faktisk.

Jag har benreflexer med spänne på och fleece invändigt.
Jag provade att sätta på slaponreflexer, men för det första satt de inget bra. och för det andra så har de ganska hård kant, så jag misstänker att de lätt kan skava in i hästens ben.

jag har oxå märkt att kardborre lätt blir dåliga i snön. men oftast har man väl skydd på benen då kan ju inte kanten skada?

Dom kanske sitter bättre om man har skydd på benen. Jag rider inte med skydd.

Jag har också såna från Mia's. Superbra! :bow: Finns i lika storleken och är med kardborre och spänne- de tycker jag sitter bäst.

Provade med slaponreflexer i början när jag hade häst (hade så många såna redan innan :p ). INGET att rekommendera. Sitter dåligt, och som shampiz sa så är det hårda kanter på dem. Dessutom så tappar man dem jättelätt, särskilt när man rider i skogen. Behövs inte mycket för att de ska lossna. :(

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 438
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka