Reflexer i mörkret

Sasse

Trådstartare
Nu när det har blivit mörkt vill jag ha reflexer på Malte så vi (han) syns. Men jag hittar inte vad jag letar efter! I den bästa av världar hade jag velat ha ett reflextäcke/längre reflexväst som tål väta. Det behöver inte vara fodrat. Eftersom jag vanligtvis har sele på honom vill jag ha ett täcke med öppning i ryggen, alternativt ett täcke med ett fäste. Jag vill även ha täcket rätt öppet, ingen overall. Finns det något sådant?

Vad har ni för reflexer på era? :D
 
Nu när det har blivit mörkt vill jag ha reflexer på Malte så vi (han) syns. Men jag hittar inte vad jag letar efter! I den bästa av världar hade jag velat ha ett reflextäcke/längre reflexväst som tål väta. Det behöver inte vara fodrat. Eftersom jag vanligtvis har sele på honom vill jag ha ett täcke med öppning i ryggen, alternativt ett täcke med ett fäste. Jag vill även ha täcket rätt öppet, ingen overall. Finns det något sådant?

Vad har ni för reflexer på era? :D
Vi har ett reflextäcke som är tunt och ofodrat som jag hon kan ha som det är eller över ev värmande täcke/overall. Och så har jag ett halsband som lyser som hon kan ha runt magen.. Hon är för liten för alla halsband jag sett. Och så syns ljuset mer där det inte döljs av lika mkt päls.
 
Nästan alla täcken jag köpte nu senast har reflex på sig,sen har jag Hurrta västar,vanliga 3 kantiga västar,blinkande halsband,flera lysdioder som man kan välja fast eller blinkande sken.Vi ser ut som julgranar,men man märker oxå att vi synd bra för bilarna hinner knappt se en förrän man hör motorljudet bromsa.
 
Jag har två olika ifrån Ruffwear (Track jacket och Overcoat fuse jacket) som sitter kanon! Den sistnämnda har ett fäste på ryggen:) *Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
8F518247-DDF0-42A7-AFEF-C2104801A833.jpeg
Har ett från Nonstop som funkar kanonbra. Detta är Medium
 
Jag har två olika ifrån Ruffwear (Track jacket och Overcoat fuse jacket) som sitter kanon! Den sistnämnda har ett fäste på ryggen:) *Länk raderad av moderatorn*
Det sistnämnda är riktigt fint! Inte tillräckligt med reflex för min del dock, men gillar du det? Täcken kan man väl aldrig få för lite av :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Det här tänker jag stämmer in på allt?
Har det till vår hund. 👍
*Länk raderad av moderatorn*
:)
Såg galet bra ut - önskar jag kunde hitta en liknande fast utan denna jäkla magplatta :D avskyr magplatta och kortbenta hundar som samlar upp allt vatten (och snö)
 
Senast ändrad av en moderator:
Såg galet bra ut - önskar jag kunde hitta en liknande fast utan denna jäkla magplatta :D avskyr magplatta och kortbenta hundar som samlar upp allt vatten (och snö)

Och jag som älskar magdelen på regntäcken som om den sitter tajt, gör min hund mindre skitig på magen... :o Men sitter den för löst är det ju rätt värdelöst... i snö är det ju generellt ingen vidare grej då allt skottas in vid frambenen...
 
Det sistnämnda är riktigt fint! Inte tillräckligt med reflex för min del dock, men gillar du det? Täcken kan man väl aldrig få för lite av :D
Jag älskar allt med den förutom priset!😅 De springer mycket lösa så vill gärna ha en knalligare färg även dagtid så de syns ordentligt även då. Reflexerna ser tunna ut men reflekterar väldigt väl! Supersmidigt med sele och väst i ett också :)
 
Jag hoppar in här och kapar lite :p
Vet någon vart man kan hitta en reflexväst som är mer format som ett tjänstetecken än ett fullångt täcke? Gärna med slittåligt tyg och riktiga spännen.

De 'vanliga' reflexvästarna har den form jag vill ha, men mina galningar sliter ju sönder dem på två röda. Inte med flit, men de springer ju i skogen, jagar varandra, rullar och har sig så de går sönder. Spännbanden lossnar liksom.
 
Jag hoppar in här och kapar lite :p
Vet någon vart man kan hitta en reflexväst som är mer format som ett tjänstetecken än ett fullångt täcke? Gärna med slittåligt tyg och riktiga spännen.

De 'vanliga' reflexvästarna har den form jag vill ha, men mina galningar sliter ju sönder dem på två röda. Inte med flit, men de springer ju i skogen, jagar varandra, rullar och har sig så de går sönder. Spännbanden lossnar liksom.

Jag har den här till Minn, köpt på Hööks. Den sitter bara runt bröstkorgen.

043119-30_1.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letade ihjäl mig förra året och överlevde men inte mer. Jag har en brukshund på 16 månader vilket gör att jag måste ha flexibla handskar...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vad har ni på era hundar för att de ska synas i mörkret? Vi bor där det är mörkmörkt under den halva av året som nu raskt närmar sig...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Senast: kanelsvans
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Har häst som både rids och körs och hade velat ha ett reflextäcke som fungerar till både och, och jag tycker bättre om...
Svar
19
· Visningar
1 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp