Reflexer och lampor

Specialköpt/designat (för att det var snyggt och hade mycket reflex) reflexhalsband för kortare promenader runt kvarteret där det i stort sett bara är upplysta cykelvägar, nästan inga bilar.
Reflexväst lägger jag till om vi ska gå på andra ställen, t ex aktiveringspromenad i stan m m. Hennes sele har också lite reflex om jag skulle vilja använda den i stället.

Inga lampor då jag inte går där det inte finns belysning, och jag tänker att det skulle kunna vara irriterande för hunden eller påverka mörkerseendet. Men det vet jag inte om det är så, tänker mest så för att jag personligen skulle finna det irriterande med något som lyste mig i ögonen (eller ännu värre, blinkade) när jag går i mörker.
 
Jag går nästan aldrig där det finns trafik, men labbarna som är lösa brukar ha sånadär fula reflexband med flärpar på :D ibland har de även reflexvästar. Wachtlarna som går kopplade har reflexer i sina halsband.
På huvudet har jag en pannlampa från Lumonite, en Compass. Så bra! Har haft min i typ fyra år nu.
 
Hundarna har såna här västar från Hööks:
043123-30_1.jpg


Själv har jag reflex"sele":
5fbd7b22dc8c4c7f83eac2fdcd99e472

Lampor har vi inga i dagsläget, mer än att jag har en pannlampa som används vid behov, en Olight H17r (sjukt nöjd med den!).
cbe8c3de51f04590b821e6ec47580398
 
Jag har funderat på att köpa benrefexer från Englessons att använda istället för reflexväst. Dels för att få reflexerna närmare marken, dels för att slippa ha en reflexväst som stör när jag vill ta upp något ur fickor och så.

Är det någon här som provat den här modellen? Åsikter?
b1f613d6-a96a-c183-3d1e-d72ff7c3286c.jpg
 
Jag har funderat på att köpa benrefexer från Englessons att använda istället för reflexväst. Dels för att få reflexerna närmare marken, dels för att slippa ha en reflexväst som stör när jag vill ta upp något ur fickor och så.

Är det någon här som provat den här modellen? Åsikter?
b1f613d6-a96a-c183-3d1e-d72ff7c3286c.jpg
Jag har såna. De funkar bra men jag tror att du kanske skulle känna dig lite instängd, har för mig att du inte ens gillar långbyxor.

Mina sitter löst men man känner ju ändå att de är där. Jag har inga problem med det.
 
Jag har såna. De funkar bra men jag tror att du kanske skulle känna dig lite instängd, har för mig att du inte ens gillar långbyxor.

Mina sitter löst men man känner ju ändå att de är där. Jag har inga problem med det.
Hahaha, du har väldigt rätt i det :rofl: Jag får fundera vidare lite. Kanske slutar med att jag syr fast reflexer på jackorna jag har istället.
 
Samma pannlampa som @Red_Chili visade bild på, sjukt nöjd och batteriet verkar hålla länge. Den har legat oanvänd sen början av året när den inte behövdes längre till nu och den lyste utan problem! Har bara laddat den en gång alltså sen jag köpte den förra vintern 😅
Själv har jag reflex"sele" istället för väst, alternativt en regnjacka helt i reflextyg.
Tildas täcke har jag bandkantat med reflex runt om hela. Kommer sätta vinyltryck I reflex på hennes fleecetäcke jag ska sy plus göra ett halsband med reflex.
IMG_20220902_202947.jpg
 
Beror lite på var vi ska gå, men ljusslang,lysande lampor,pannlampa,reflexväst hund eller täcke med reflex på, alla mina koppel har insydda reflextrådar, vi ser mao ut som julgrannar.
Jag har reflexer och tillräckligt med lampor för mig så brukar se ut så när jag är själv. Behöver ny pannlampa bara.

Nu måste jag ju stilla hundshoppingsbehovet då han behöver sin egna uppsättning
Samma pannlampa som @Red_Chili visade bild på, sjukt nöjd och batteriet verkar hålla länge. Den har legat oanvänd sen början av året när den inte behövdes längre till nu och den lyste utan problem! Har bara laddat den en gång alltså sen jag köpte den förra vintern 😅
Själv har jag reflex"sele" istället för väst, alternativt en regnjacka helt i reflextyg.
Tildas täcke har jag bandkantat med reflex runt om hela. Kommer sätta vinyltryck I reflex på hennes fleecetäcke jag ska sy plus göra ett halsband med reflex. Visa bifogad fil 100718
men vilket snyggt täcke 😍
 
Samma pannlampa som @Red_Chili visade bild på, sjukt nöjd och batteriet verkar hålla länge. Den har legat oanvänd sen början av året när den inte behövdes längre till nu och den lyste utan problem! Har bara laddat den en gång alltså sen jag köpte den förra vintern 😅
Själv har jag reflex"sele" istället för väst, alternativt en regnjacka helt i reflextyg.
Tildas täcke har jag bandkantat med reflex runt om hela. Kommer sätta vinyltryck I reflex på hennes fleecetäcke jag ska sy plus göra ett halsband med reflex. Visa bifogad fil 100718
Var kommer täcket ifrån? Har du sytt det själv?
 
Hahaha, du har väldigt rätt i det :rofl: Jag får fundera vidare lite. Kanske slutar med att jag syr fast reflexer på jackorna jag har istället.
Jag har elastiskt reflexband med kardborre som jag antingen har under knät (främst med tights) eller på nedre delen av vaden (till vidare byxor). Den fungerar även att ha över tjockare jackärmar där snap-reflexer sitter dåligt. Tycker den är väldigt behändig och användbar.

(Har köpt en liknande som var billigare på konsum där "reflexen" inte riktigt klarar att sitta fast på materialet under när det stretchas mycket.)
 
Hundarna har lysande ringar runt halsen som syns på flera hundra meter plus vid längre promenader reflexväst och en stor del av året har dom ju täcken och då är det reflexer på dom som faktiskt är bra. Jag har på mig en magnetreflex en bit upp på jackan plus ett reflexband med ljus på ena armen. Tror vi syns bra.
 
Jag har en knälång kappa i helreflex från Engelson. Typ samma tyg som de benreflexer som @Red_Chili visar längre upp. Hundarna har lysslangar runt halsen. Om de har täcke så finns det reflexdetaljer även på dom. Ena termotäcket är i samma material som min kappa.
Går bara där det finns gatubelysning eller i elljusspåret mörkertid så pannlampa behövs inte.
 
Jag har antingen varseljacka eller en reflexväst med blinkande lampor fram och bak, reflexer runt benen alt varselbyxor. Vintertid har jag en mössa med invävd reflextråd och pannlampa. Hundarna har reflexväst och blinkande ljusslang runt halsen.

Tyvärr är det inte alltid det hjälper. Har blivit förbikörd av bilar så nära att jag känt sidospegeln mot jackan, trots att vi ser ut som ett vandrande tivoli.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
305
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 640
Senast: Therese1988
·
Utrustning Spinner vidare på temat reflexer, vad har ni på era hästar och er själva på promenader? Tycker det är svårt när man inte har någon sadel...
Svar
10
· Visningar
732
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp