Reflexer till häst modell större

Gotthard

Trådstartare
Hej :)
Jag har letat tills jag blivit galen på nätet. Nu när det börjat bli mörkare på kvällarna så är det dags att köpa reflextäcke till hästen, men det verkar vara halvt omöjligt att hitta ett reflextäcke i strl xfull eller 155 med en prislapp under 600kr.

Har ni några tips på vart man kan hitta detta? Jag har kikat på det flesta stora hemsidorna, även testat täckena från börjes och hööks som är alldeles för små...

Jag hade helst velat ha ett fleecefodrat ländtäcke med mycket reflexer men just nu så kan jag ge mig på nästan vad som helst. Börjar fundera på (och hoppas på) om jag är för tidigt ute 🤔

Vart har ni köpt reflextäcken till era jättehästar i år? 🐴
 
Börjes har ett ländtäcke i xfull. Det borde funka.
För att få mera reflexer så man kan köpa klistermärken att sätta på eller sy på reflexer själv.
 
Kanske reflexschabrak? Det finns ju hos både Börjes och Hööks i olika varianter. Vi har det dock till shettisen så ingen koll på exakt hur stor full är.
 
Hej :)
Jag har letat tills jag blivit galen på nätet. Nu när det börjat bli mörkare på kvällarna så är det dags att köpa reflextäcke till hästen, men det verkar vara halvt omöjligt att hitta ett reflextäcke i strl xfull eller 155 med en prislapp under 600kr.

Har ni några tips på vart man kan hitta detta? Jag har kikat på det flesta stora hemsidorna, även testat täckena från börjes och hööks som är alldeles för små...

Jag hade helst velat ha ett fleecefodrat ländtäcke med mycket reflexer men just nu så kan jag ge mig på nästan vad som helst. Börjar fundera på (och hoppas på) om jag är för tidigt ute 🤔

Vart har ni köpt reflextäcken till era jättehästar i år? 🐴
Jag har köpt mitt reflextäcke på Hööks och min häst drar 155 och ibland t o m 165. Täcket från Hööks är ändå rejält tilltaget på honom. Det kostar i och för sig lite mer än 600 men det är superbra!
 
Tack för tips!

Börjes täcke hamnade sett så fort hästen rörde på sig så det skickades tillbaka tyvärr. :(

Tänkte på reflexschabrak också, men det täcker inte tillräckligt mycket. Vi har mycket cyklister i skogarna med inte alltid så starka pannlampor. Vågar inte riskera att få en cykel i hästrumpan 🙈

Jag var lite inne på att beställa att beställa från England, men det blir så himla dyrt med tullen. Men sen så hittade jag av en slump ett vattentätt ländtäcke med fleecefoder på den lokala hästsportbutiken som var väldigt stor i storleken. Med bra reflexer och passform, för 350kr🤩

Hade reflexer hållt mer än i några år så hade absolut ett dyrare täcke varit aktuellt, men när det behöver bytas ut med jämna mellanrum så kändes det inte värt att köpa nått över 500kr 🐴
 
Hej :)
Jag har letat tills jag blivit galen på nätet. Nu när det börjat bli mörkare på kvällarna så är det dags att köpa reflextäcke till hästen, men det verkar vara halvt omöjligt att hitta ett reflextäcke i strl xfull eller 155 med en prislapp under 600kr.

Har ni några tips på vart man kan hitta detta? Jag har kikat på det flesta stora hemsidorna, även testat täckena från börjes och hööks som är alldeles för små...

Jag hade helst velat ha ett fleecefodrat ländtäcke med mycket reflexer men just nu så kan jag ge mig på nästan vad som helst. Börjar fundera på (och hoppas på) om jag är för tidigt ute 🤔

Vart har ni köpt reflextäcken till era jättehästar i år? 🐴
Om horze har kvar sitt orangea ridtäcke med front så är det sjukt stort i storleken. I alla fall för några år sedan, 165 blev för stort på dåvarande häst som annars alltid hade 165. Så kika där, eller efter ett begagnat sånt om du inte redan gjort.

Beroende på hur mkt andra reflexer du har så går det ju att sätta fast reflexer i svanssnöret på ett vanligt ländtäcke också. Men då är det ju bra med benreflexer och såklart väst på dig också så ni syns så bra som möjligt från alla olika håll ändå 😊 som sista utväg finns det ju reflexklistermärken också att sätta fast på sidorna på ett vanligt ländtäcke.

Edit: såg nu att horzes kostade över 700, men ibland ser man sådana begagnade. Fick upp ett liknande orange för 579 också när jag googlade på "horze reflextäcke". Men tyvärr är det nog så att ett bra täcke kostar lite mer, eftersom de ju ofta är fodrade också (och dessa har ju front också som säkert ökar priset lite).
 
Jag har detta från hööks:
600994-12_1.jpg

Har det i storlek 145 och det passar till min häst som har 155 i täcken. Finns upp till storlek 155 tror jag.

Är på rea just nu så kostar straxt över 600.
 
Tack för alla tips, jag har redan hittat ett reflextäcke men det kanske inte framkom helt tydligt i senaste inlägget 😊

Kollade på nisch hemsida innan också, dom hade bra storlekar men jag hann inte beställa därifrån innan sidan stängdes. Var i kontakt med dom via facebook, men då var 155 slut i alla reflextäcken. Det var kämpigt där ett tag 😂

Resonerade lite envist också att jag inte ville lägga över 500kr på nått som inte var helt som jag ville ha det 😂 🤦‍♀️
Hittade nedan på en engelsk sida, men det blev dyyrt med frakten tyvärr.
Screenshot_20210923_095740.jpg


Blev ändå nöjd med den gamla modellen av jacsons ländtäcke som jag hittade på den lokala butiken. Även om det inte är rosa så täcker det rumpan på hästen åtminstone 😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp