Reflexer till vagn

Fia-Lina

Trådstartare
Nh har jag kollat jula och biltema på nätet, men inte hittat de reflexer jag är ute efter!
Vet någon var man kan köpa trekantiga, röda reflexer att sätta bakpå vagnen? Ska ju också ha vita runda framåt, och orange på sidorna, men det fanns.
Det gör ju inget om de är billiga, heller ;)
Lotta
 
Sv: Reflexer till vagn

Köpte precis sådana häromdagen på Jula för 16 kr st, och där fanns även andra sorters reflexer.
 
Sv: Reflexer till vagn

Ska man vara lite kinkig så ska man inte ha trekantiga reflexer bakåt eftersom det endas ska sitta på släpfordon, en häst och vagn är ett hästfordon!

//JEB
 
Sv: Reflexer till vagn

Även dom större?? Som man bara har en, i mitten...

En LGF-skylt vore kanske bra??
 
Sv: Reflexer till vagn

Ajdu!
Vad ska hästfordonet ha, då? Runda röda bak? Jag som tyckte det skulle se så klämmigt ut m trekanter :(
Fast nog tycker jag att hon släpar den gamla vagnen med hjärnhjul :rofl:
Lotta
 
Sv: Reflexer till vagn

Fast släp går ju oftast lite fortare än häst och vagn... Om någon tror att du kör snabbare än du gör så kan det bli läbbiga situationer i mörkret!
 
Sv: Reflexer till vagn

Helt riktigt, Nora!
Det är bäst att hålla sig till reglementet, för att underlätta för oss och medtrafikanterna!
Helst skulle jag vilja skylta upp vägarna där vi rör oss, typ "kör du på ett hästekipage är det DITT fel för att du inte såg upp" eller liknande :devil: en del tar ju ingen hänsyn alls!
Hemma på byvägen är de flesta hänsynsfulla, faktiskt, men där är det mycket hästar, så de flesta är väl vana.
Lotta
 
Sv: Reflexer till vagn

*knapplån*

Jag tillverkade en skyld i hårdplast och "skrev" HÄST med reflexband som jag limmande på.
Den åker på ryggstödet på vagnen när vi är ute och kör i mörker...givetvis med 350 andra refler och lampor m.m.
 
Sv: Reflexer till vagn

Runda röda ska det vara! LGF skylt ska man inte heller ha,,,, fast jag tycker nog att det vore en bra grej. Jag har alltid en Reflex väst när jag står bak på vagnen och åker med, man kan inte ha för mycket reflexer ! Desutom har vi naturligtvis lampa med hel & halvljus fram på stången och baklyse naturligt vis :D
 
Sv: Reflexer till vagn

LGF har jag i alla fall! Den ger direkt en signal om att här är det ett fordon som nästan står stilla jämfört med en bil! Hade jag "hästdraget fordon"-skylten skulle jag kanske byta, men antingen eller!
Men, runda reflexer får det bli. Ska förbi ÖB idag, dom kanske har!
Lotta
 
Sv: Reflexer till vagn

Hej!

Jag köpte mina trekantiga reflexer på Granngården.
Läste också på vägverket att man måste ha lyse på vagnen om man kör i mörker så jag har utrustat min vagn med vita lysen fram och röda bak.
 
Sv: Reflexer till vagn

Är det inte bättre att ha den lite längre ner med tanke på hur halvljusen fungerar på bilen? För med helljus upptäcker man ju ändå grejjer lite tidgare...
 
Sv: Reflexer till vagn

Den hamnar ganska lågt, fast vill man kan man fästa den så att den hängder "under" själva sätet istället.
 
Sv: Reflexer till vagn

Jo...en av alla fördelar med att köra shettis! :D
 
Sv: Reflexer till vagn

Rosen skrev:
Hej!

Jag köpte mina trekantiga reflexer på Granngården.
Läste också på vägverket att man måste ha lyse på vagnen om man kör i mörker så jag har utrustat min vagn med vita lysen fram och röda bak.

Vad har du monterat för lyse då?
 
Sv: Reflexer till vagn

Idka skrev:
Vad har du monterat för lyse då?

Vita sidopositionsljus för släpvagn fram. ( Små rektangulära)
Röda bakljus ( släpvagnsmodell) Allt inköpt på OKQ8 och drivs med vanligt bilbatteri. Jag har en lucka under sitsen som rymmer ett batteri. En vanlig strömbrytare som nås från sitsen så jag knäpper på lyset när det behövs. :banana:
 
Sv: Reflexer till vagn

Smart! Det borde jag oxå kunna lyckas med, får prova och se!
 
Sv: Reflexer till vagn

Jag har köpt ett litet 6 volts batteri, uppladdningsbart och utan vätska i så det är helt säkert att ta med sig. Väger 1,5 kilo. Stor som ett marsvin. Finns på clas ohlsson..

Det börjar bli dags att ladda nu tyvärr. Kan det snöa nån gång?????
/jenny
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
577
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 178
Senast: Badger
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 760
Senast: cirkus
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 445
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp