Bukefalos 28 år!

J

josse_horses16

Hur många är det som överhuvudtaget har reflexer?
Hur många har ni?
När ni rider alltså?
Jag har:
Reflextäcke, benreflexer, hjälmreflex, stövelreflexer, stigbygelreflexer, reflexväst, tränsreflexer, pannlampa, lampor på täcket och sadeln, svansreflex...
Kan man ha mer? Min häst kan ibland uppföra sig oväntat på vägar, och dom få gånger som jag rider efterväger efter skymmning så vill jag synas... Ni kanske förstod det. :d
Hur mycket ha ni? Kramiz/jossan
 
jag har :
hjälmöverdrag i reflex
hästen har på alla fyra benen
och på ländtäcket

Har gatubelysning hela vägen (4 min skritt)
 
Jag har reflexer på:
Hästens ben
Nosgrimman
Pannbandet
Tyglarna
Hästens hals(reflexbrösta)
Hjälmen
Min kropp (reflexsele)
Ridtäcket (dock väldigt små, så jag ska skaffa att reflextäcke...)

Kommer även att skaffa en svansreflex och stigbygelreflexer. Gärna en riktigt bra pannlampa också! :)
 
Jag har Alltid reflexer på djuren!
På hästarna har jag:
4 benreflexer
1 reflexbrösta
1 reflex på tränset alt tygeln
och så har jag reflexväst och pannlampa på mig (+ reflexer på stövlarna).

Känns som att man Aldrig kan ha för många reflexer... :)
 
Jag har alldeles för lite reflexer :crazy: får nästan dåligt samvete...

Jag har benreflexer på hästen och en reflexväst på mig själv.

Har bara haft hästen i en månad, har varken haft råd eller tid att köpa fler. Men det ska bli ändring på det.
 
Fyra benreflexer
reflexbrösta
reflextäcke
reflexväst
pannlampa

Syns tydligen väldigt bra. (Bad min pappa köra emot mig och kolla :))
 
Jag anväder:
-fyra benreflexer
-reflexväst
-en mycket bra pannlampa
Det är ju mindre än vad de flesta här värkar ha
men man märker ju på bilarna att dom ser än väldigt tidig ;)
 
Minimiutrustning är:
4 benreflexer på hästen.
En tygelreflex.
Reflexväst och pannlampa på mig (& en röd blinkande lampa bak på hjälmen, men jag har tappat bort den och inte kommit ihåg att köpa en ny).
Används endast på kortare turer som sällan inkluderar vältrafikerad bilväg.

Mer normal reflexbehängning (brukar bli bortåt Lucia innan jag rotat fram allt) är som ovan plus:
Svansreflex
Reflexer på förbygeln
Någon sorts stigbygelreflex
Jag har även ett gult ländtäcke med reflexer på som jag använder beroende på väder och vind.
 
jag har typ fem fyrpack benreflexer, med en massa olika fodringar.. å en massa tygelreflexer och västar.. även två bröstor, en rosa .. även rosa tygelreflexer och benreflexer.. grymt snyggt. har en turkos pannlampa.. :D
 
Jag har ALLTID reflexer i skymning/mörker. Det västa jag vet är då man kommer med bil och möter fotgängare, ofta med hundar med sig utan reflexer... :crazy: :crazy: Man upptäcker dom ju inte förräns man är alldeles uppi dom = livsfarligt ju... :crazy:
Ryttare är tack o lov betydligt bättre på att ha reflexer på sig. :)
Jag brukar ha benreflexer på alla fyra benen, svansreflex, stigbygelreflex, reflex på tyglarna, ev reflexridtäcke och blinkande lampa på armen. :)

:rofl: Då en tjej i stallet jag stod förr var ute och red en kväll kom en polisbil och körde SAKTA förbi henne och tittade mkt, sedan backade dom tbx, hon hade hjärtat i halsgropen och blev rädd, men dom bara berömde henne över att hon hade så mkt reflexer. Var det bästa dom sett på länge. :) :)
 
när jag rider i mörker/skymning har jag (eller hästen):
reflextäcke
4 benreflexer,
stigbygelreflexer
pannlampa
 
Jeg bruker reflekser på alle fire hesteben, og av og til refleksdekken. På meg selv har jeg refleksvest.

Pannlampe/ hodelykt synes jeg ødelegger idyllen når jeg er ute og rir i mørket på skogsveiene i snøen... Liker å se stjernene, jeg! men i mørke, ekle november, før snøen kommer er hodelykt sikkert kjempelurt!

:)
 
Rider alltid med reflexer vid mörker/skymning.

har:
reflexer på alla 4 ben
hjämreflex
rexleftäcke
reflexväst
 
Jag har reflexer när det är skymmning/mörkt, då har jag reflexer på benen runt om, reflexbrösta och på ridhjälmen.
Ska köpa en pannlampa också. Sen räcker det tycker jag. Rider på grusvägar där det kommer bilar men då syns jag:)
 
jag har på alla fyra benen om jag rider ut, ska jag bara till ridhuset så har jag två på diagonala benparet.
hjälmen har reflex i ett halvår ungefär :p
har ofta min reflexväst också.
 
Har reflexväst

Hästen har reflexbrösta, reflex på ländtäcket o reflexband på alla 4 benen
 
sist jag hade reflexer på mig hade jag:
*2 ben reflexer
*tygel reflexer
*hjälm reflex
*reflexväst
och sen hade jag en gul filt på hästens bak

ska köpa flera reflexer när jag får råd
 
Självklart! Så fort det börjar skymma. Rider dock mycket på grusvägar o blir nästan besviken när jag inte möter eller blir omkörd av några bilar....
Faktum är att bilarna visar mycket större hänsyn när man rider i mörker med reflexer, än när man möter dem i fullt dagsljus.

Har reflexer på:

alla 4 benen
stigbyglarna
reflexbrösta
gult ländtäcke med reflex

använder även reflexväst o pannlampa ibland
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Nu börjar det bli mörkare ute och man vill ju se till att synas när mörkret faller. Vad använder ni för reflexer? Några ni...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: Vinur
·
Körning Dags att börja fixa kärran för hösten. Jag har koll på reglerna om Vita/gula reflexer framåt Röda reflexer bakåt Orange reflexer åt...
Svar
7
· Visningar
2 032
Senast: Manji
·
S
Utrustning Det börjar bli dags att köpa lite nya reflexer och jag funderar på att köpa en svansreflex av denna typ...
2
Svar
26
· Visningar
2 772
Senast: Imnir
·
Utrustning Hej! Var ute och gick en sväng med pollen i mörkret idag och funderade lite: När man sitter på hästen finns det ju en massa reflexer...
2
Svar
21
· Visningar
2 946
Senast: Train
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp