V

vickis-pajala

ja höstmörkert är ju påträngande och det är dax för reflexer både på människa och djur när man är ute på promenad.


så nu vill jag ju se snygga buke hundar med olika reflexer eller tips på bra reflexer till hunden.

// vickis
 
Sv: reflexer

Jag har en reflexväst med tassavtryck på, som jag sytt på ytterligare remsor med reflex. Jag har en vanlig gul väst med reflexränder, plus pannlampa.

En sådan här har han:
024087.jpg
 
Sv: reflexer

Vilken bra tråd!
Jag har tyvärr inget att komma med, min hund har bara reflexer på halsbandet men jag misstänker att de inte syns spec. bra.
 
Sv: reflexer

Hett tips från mig är att ha på reflexer även på sommarkvällar. Mörkret blir inte ljusare bara för att det råkar vara sommar ;)

Bra tråd i övrigt.. Jag måste se till att fixa mer reflexer till mina damer.


Squarepants: var har du köpt det där täcket?
 
Sv: reflexer

Jag tror jag köpte det på Granngården eller liknande. Finns i de flesta djuraffärer för runt 100-lappen :)
 
Sv: reflexer

Min lilla vovve har den här typen av oslagbart bra reflexgrejs:
Reflexv%C3%A4st.png


Den är trekantig med reflexer på sidorna, fram på bröstet och upp mot himlen (utifall att det skulle komma ett flygplan? :D)

Vi äger också ett sånthär reflextäcke från Hurtta:
reflexgul.jpg

Tyvärr är han så himla fjantig med att ha täcke på sig att jag har gett upp med detta. Vi äger också en bra Hurtta-sele med reflexer hela vägen och runt om som jag också använder om vi inte har med oss någon reflexväst.
2813.gif

(Denna selen är det vi har, används mest som spårsele men fungerar som sagt om man inte har med sig reflexerna när man är nån annanstans. Spårselen är ju nämligen alltid med i väskan :))

Jag själv har på mig en vanlig hederlig reflexväst:
060909_Vest_front_Onninen.jpg

Jag föredrar typen med dragkedja i fram, hade en som satt ihop och som man var tvungen att dra över huvudet för att få på sig och den fastnade alltid i luvan på jackan. Mycket irriterande.
 
Senast ändrad:
Sv: reflexer

Jag har en reflexväst med tassavtryck på, som jag sytt på ytterligare remsor med reflex. Jag har en vanlig gul väst med reflexränder, plus pannlampa.

En sådan här har han:
024087.jpg

snyggt

men hur sitter det fast under magen, jag hadde något liknande åt våran labbe men karlborren var helt jäkla värdelös och när det lossnade så är det ju risken att hunden fastnar i något
 
Sv: reflexer

Jag måste köpa nya reflexer till hundarna, dels så har de jag använt förut blivit trasiga och dels så har hundantalet utökats. Har tänkt köpa reflexsele till samtliga och har kikat lite på Björkis reflexsele som jag tycker verkar bra, sen ska jag köpa nån fler koppelförlängare i reflex och så kommer de ev. ha reflexer fastsydda på benen på sina vinteroveraller.

Ett tips till dem som har stora hundar är att köpa en pannlampa och sätta runt halsen på hunden. Mötte en husse ute med två hundar en kväll för ett tag sedan som hade pannlampa runt halsen och jäklar vad de syndes bra på riktigt långt håll. Dessutom brukar ju pannlampor vara hållbara och har oftast inte ha samma problem som sk. "blinkhalsband" man kan köpa att de börjar glappa och lysa ibland och ibland inte efter ett tag.
 
Sv: reflexer

Sådana ska införskaffas! Känns som om det är en av få modeller som sitter bra på mina damer.. (provade sådant förut, men glömde fråga vart det var köpt då :p)
 
Sv: reflexer

Det här använder vovven:

73.jpg


Eftersom han alltid ska ha på sig täcket ute när det blir kallare så kommer det även att fungera som reflextäcke eftersom det har reflexer på sidorna.

Innan vi köpte Back on Track-täclet hade han ett annat "vanligt" täcke med reflextassavtryck på sidorna, samt ett halsband gjort av grått reflextyg.

Själv brukar jag vara dålig med reflexer och brukar bara använda (om ens det) såna där fyrkantiga man klämmer fast eller sånna som sitter fast på ett snöre och dinglar ner från sidan...
 
Sv: reflexer

Tyvärr är hunden lite dåligt reflexad - hon har ett reflexhalsband (halvstryp), men jag tänker införskaffa ett sådant som squarepants visar på bild. Dom finns på Djurmagazinet har jag sett.

Själv har jag oftast min reflexjacka som syns otroligt bra och har jag en annan jacka på mig, så är det reflexväxten som används. Hunden är alltid kopplad i mörker, så vi är nog rätt säkra ändå:)
 
Sv: reflexer

Den sitter fast med kardborreband, men jag har bytt ut till vanliga klickspännen. Både på bringan och under magen, och då sitter det toppen!

190-20.jpg


Att hunden fastnar i något är ingen risk för min hund, han har den aldrig när han är lös. Han är bara lös när det är ljust ute. (Eller om det är inhägnat område)
 
Sv: reflexer

Du är så jäkla pysslig ;) Man får ju mindervärdeskomplex. Jag vet knappt hur man sätter i sladden i symaskinen, för att inte tala om hur man byter tråd...
 
Sv: reflexer

Tyvärr har jag inga bilder men min grabb har dels ett regntäcke med reflexer på som han säkert kommer få använda, åtminstone när det regnar/snöar, och sen har han en egengjord reflexväst (sydd av en sådan där vanlig till människor) då det inte finns några i hans storlek :D Blinkande halsband som knappt syns i hans päls så pannlampa ska införskaffas! Benreflexer har han också som jag har gjort av reflexhalsband till hundar, klippte av i lagom storlek bara.

Hittade en pyttebild på täcket som han har ;) Strl. 90 cm :angel:
http://www.hansbosport.se/HANSBOB2B/CategoryImages/6079.jpg
 
Sv: reflexer

Såhär ser Sally ut. Västen är tyvärr inte i flouriserande färg, den hade nog synts ännu bättre då, men den sitter väldigt bra. Halsbandet blinkar med små röda lampor + vanlig reflexrand.
DSCF0711.jpg


Själv brukar jag ha reflexväst och vanlig reflex och eventuellt ficklampa :p

När vi bara ska ut kort eller om det inte är så mörkt så blir det bara ett vanligt reflexhänge på mig + halsband med reflextrådar för hunden.
 
Sv: reflexer

Änsålänge har vi bara reflex på hurrta selen. Borde räcka egentligen? Har oxå ett kort reflexkoppel man kan ha när man går i mörker. På ev täcken finns naturligtvis reflex. Sedan borde jag ha ngn oxå men lär inte promenera bland bilar precis. Behöver man verkligen synas så väl på gården/gångbanor och i skogen?
 
Sv: reflexer

*kl*

Leon har fått en sån här.

Foton(294).jpg

Fast svart, de flesta sömmarna är reflexer.
large-Svans014.jpg

*Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: reflexer

Jag har en reflexväst med stjärnor på och en koppelförlängare med reflex till min hund. Men eftersom min hund är av den lurvigare typen så "försvinner" alla reflexer in i pälsen (utom koppelförlängaren så klart :p)! Reflexhalsband går bort på en gång eftersom dom inte ens syns i all päls :)

Så jag ber om ursäkt TS, men jag måste få fråga ifall någon har nått bra tips på reflexer till en lurvtuss? :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 702
Senast: Therese1988
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 300
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 529
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 483
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp