Reflexländtäcke-Börjes vs Hööks?

Zolimita

Trådstartare
Måste köpa ett reflexländtäcke och nu undrar jag vilket är bättre? vill höra positiva och negativa synpunkter på dessa :)
 
börjes är väl fodrat??
annars borde det ju inte vara ngn större skillnad, men jag vet inte.
 
tycker det verkar bra om det är fodrat om man inte har ett ländtäcke sen förr. då får man ju 2 i 1 :idea:
 
Fick hem mitt reflexländtäcke från Börjes-och jag blev besviken. Det är någon slags nylon som är mjuk (som bävernylon i barnoveraller) och inte ser det särskilt reflekterande ut heller. Knappast regntåligt. Vet inte hur Hööksvarianten är, men Börjes skulle jag inte köpa!
 
jag har beställt ett reflex-ridtäcke från hööks och jag red med det första gången häromdagen.

Är SUPERNÖJD med det och bilarna bromsade in snabbt när vi gick över stor väg.

Det enda att anmärka på var storleken. Min häst har ganska stor rumpa visst, men han är inte särskilt lång i kroppen. Jag tycker täcket var liiite för litet på längden.
Gick knappt att knäppa framför sadeln. (min häst har 135 i täcke)

Men det gick nätt och jämnt :)
 
är NÖJD med mitt från hööks & har funkat utmärkt för oss.

dock är det liiiite litet i strl.
har en b-ponny & pony size var aningen litet. men d funkar :)
 
jag har full size och det är aaaningen för litet... Och jag har en ponny/häst av närmast cob-typ

täcket lär inte funka på långa kallblod eller andra maffiga stora hästar... Dom borde ha ett King Size täcke! :cool:

Dock är mitt täcke väldigt bra ner över sidorna, täcker hela magen (då menar jag.. min häst har inte precis liten mage nu efter betet)...
+ att det är utmärkt färg och band på täcket!
Finns även fäste för svansreflex ( ? ) bak i mitten på täcket....

Gid vad jag babblar..... :o
 

Liknande trådar

Utrustning Då vi börjar gå mot mörkare tider är det hög tid att se över reflexerna. Då min Islandshäst inte är klippt över ryggen söker jag efter...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: nejlica
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 415
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp