Reflexländtäcke ofodrat

ufot

Trådstartare
Då vi börjar gå mot mörkare tider är det hög tid att se över reflexerna.

Då min Islandshäst inte är klippt över ryggen söker jag efter ett ofodrat reflexländtäcke. Är det någon som vet var jag kan hitta ett sådant?

Hööks är ju tyvärr med fleecefoder och det känns som att det kan bli lite varmt….
 
Har ett som bara är vattenavvisande och inte fodrat alls, när jag googlar på det tror jag att det är Shires Equi-Flector i mesh som vi har!

Fick även upp WALDHAUSEN REFLEX RIDTÄCKE som alternativ, ser ut att vara i lättare reflexvästmaterial och inte lika vattenavvisande.
 
Har ett som bara är vattenavvisande och inte fodrat alls, när jag googlar på det tror jag att det är Shires Equi-Flector i mesh som vi har!

Fick även upp WALDHAUSEN REFLEX RIDTÄCKE som alternativ, ser ut att vara i lättare reflexvästmaterial och inte lika vattenavvisande.
Har tittat på Shires och problemet med den är att den fästes framme vid sadeln.
De jag testat tidigare har inte riktigt passat, hade hoppats på att hitta någon som fästes i sadelgjorden.
Men kanske värt att pröva ändå?
 
Har tittat på Shires och problemet med den är att den fästes framme vid sadeln.
De jag testat tidigare har inte riktigt passat, hade hoppats på att hitta någon som fästes i sadelgjorden.
Men kanske värt att pröva ändå?
Ah, jag föredrar helt klart varianter som knäpps framför sadeln, men mitt går också att dra sadelgjord igenom om man vill att det ska sitta fast där. Blir ju ändå tyg framför sadeln dock.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 402
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp