Reflexspray

ziri

Trådstartare
Har någon erfarenheter av reflexspray? Hur får man bort den? Är intresserad, så skriv ALLA erfarenheter!:)
 
Min erfarenhet är att det bara syntes när jag fotade med blixt, inte när jag lyste på det med bilens helljus. Så jag tyckte det var värdelöst.
 
har den för tyg och tyckte att den var tillräckligt bra. hade på lindorna.
är ju inte som en riktig reflex men man ser lite i alla fall.
 
Jag har permanent reflexspray. Tycker den är jättebra! Har sprayat på mina benskydd så jag slipper ha benreflexer utanpå. Fick dock spraya i två omgångar för att få bra reflektion. En nackdel är att det syns grått i dagsljus, den är alltså inte "osynlig". Värt att tänka på om man vill ha sakerna man sprayar fina.
 
Har sådan för kläder på sonens ryggsäck, svårt att få på en 13-åring reflexer, men sprayen tyckte han var en bra idé. Funkar bra men behöver fyllas på regelbundet.
 
Jag har permanent reflexspray. Tycker den är jättebra! Har sprayat på mina benskydd så jag slipper ha benreflexer utanpå. Fick dock spraya i två omgångar för att få bra reflektion. En nackdel är att det syns grått i dagsljus, den är alltså inte "osynlig". Värt att tänka på om man vill ha sakerna man sprayar fina.
Vad är det för spray?

Min är också grå. Men använder den bara på saker som redan är grått :p.
 
Vad är det för spray?

Min är också grå. Men använder den bara på saker som redan är grått :p.

Det är Albedo 100 (?), Reflective spray, light metallic. Smart att bara spraya på gråa saker jag har mest svart har jag upptäckt :P
 
Det är Albedo 100 (?), Reflective spray, light metallic. Smart att bara spraya på gråa saker jag har mest svart har jag upptäckt :P
Aha då är det samma fabrikat som den jag har. Visste inte att de hade en permanent spray bara :p.
Tycker att det är smidigt med spray men burken är lite lagom värdelös att använda utan att få 60% av sprayen på handen.
 
Det är Albedo vi också har, Albedo 100 reflective spray, invisible Bright. Visste ni förresten att det är en svensk kvinnlig forskare som tagit fram den? :)
 
Jag köpte en burk reflexspray för päls billigt, för att testa. Den sitter inte kvar så länge som jag hoppades på, borta över en natt.:( Ville ha några dagar i svansen för att hitta och slippa krocka min svarta häst i mörkret i hagen:angel:
DSC_0757.JPG

Testade idag igen, sprayen är inte lika bra som reflexer dock. Den bortre rumpan är min ponny med ett täcke med reflexer på , närmast är islänningen ca 5h efter jag sprayade. Får se vad som syns i morgon, tror inte det ska regna nu då det är -grader nu..

Har köpt en permanentspray jag tänkte ha på bootsen, har inte hittat några reflexboots som jag tycker sitter bra. De börjar blir rätt slitna så gör inge om de blir grådassiga av färgen, som iof ska vara transparent.. Återkommer med utvärdering om jag kommer ihåg:)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
588
Senast: super
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av stigbygeln Venice Evo Tech? Har fått önskan av dotters hopptränare att köpa nya stigbyglar till henne. I...
2
Svar
23
· Visningar
1 350
Senast: Nevermind
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 961
Senast: Puffindog
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp