Reflexväst i kombination med sele

Tuggben

Trådstartare
Är det någon som har tips på en bra reflexväst för hund, som inte förutsätter att hunden går i halsband?

Alla västar jag hittat bygger nämligen på den principen. Eftersom jag använder juliusselar för mina båda hundar så täcker dessa selar allt som oftast reflexytan på västen, vilket gör den meningslös.

Tips mottages tacksamt!
 
Kan du inte ha reflexvästen ovanpå selen? Det har jag i princip alltid.
Koppelfästet på mina selar sitter ganska långt bak på selen, vilket gör att västen hamnar över dessa. Vill ogärna klippa hål i västen så därför brukar detta inte funka.
 
Är det någon som har tips på en bra reflexväst för hund, som inte förutsätter att hunden går i halsband?

Alla västar jag hittat bygger nämligen på den principen. Eftersom jag använder juliusselar för mina båda hundar så täcker dessa selar allt som oftast reflexytan på västen, vilket gör den meningslös.

Tips mottages tacksamt!
Jag har tunna reflextäcken Från Börjes på Humla, och de syns ju bra även under delen. Har du tittat där? :)
 
Tack för tips, ska genast kolla in :D
Hittar inte på deras hemsida, men här är en bild där hon har det på sig :)
5189998B-31CE-4BCC-98C1-C08CC3671742.jpeg
 
FBC0A8B8-4A6C-4E81-9291-E90C6D6199CE.jpeg

Det kanske inte framgår helt och hållet med tanke på vinkeln som bilden är tagen, men med ett sånt här heltäckande täcke borde det lysa upp rätt bra även om selen sitter ovanpå.
 
Jag har ett reflextäcke från Feel active som har en dragkedja i ryggen som man kan öppna för att koppla i selen om man har den under täcket.
 
Jag har en reflexväst från nonstop som är helt i reflex, funkar fint under en sele också kan jag tänka mig. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Petronilla
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 037
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp