Reflexväst till små barn?

Skugga

Trådstartare
Googlat som attans men hittar bara vuxenvästar eller västar till lite större barn. De som har reflexvästar till barn i 1-2-årsåldern säljer bara till förskolor... :banghead:

Var hittar jag en reflexväst till min 18-månaders? Gärna med dragkedja, gärna i olika färger - men allt är bättre än inget här i skogen... ;)
 
Jag köpte nån Biltema som funkade bra till sonen när han var i den åldern. Dock inte dragkedja men det funkade bra ändå.
 
Jag köpte nån Biltema som funkade bra till sonen när han var i den åldern. Dock inte dragkedja men det funkade bra ändå.

Enligt hemsidan är reflexvästen för barn i strl ca 110 cl. Min unge har 80, känns som hen kommer drunkna? Eller är de så små i storlekarna?
 
Googlat som attans men hittar bara vuxenvästar eller västar till lite större barn. De som har reflexvästar till barn i 1-2-årsåldern säljer bara till förskolor... :banghead:

Var hittar jag en reflexväst till min 18-månaders? Gärna med dragkedja, gärna i olika färger - men allt är bättre än inget här i skogen... ;)
På IKEA har vi hittat små reflexvästar :)
 
Enligt hemsidan är reflexvästen för barn i strl ca 110 cl. Min unge har 80, känns som hen kommer drunkna? Eller är de så små i storlekarna?
Vi upplevde när vi köpte västar i små storlekar att de inte alls funkade, för det fanns ingen plats att ha jacka under,så köp några storlekar för stort.

Första stället vi hittade riktigt små på var gekås. Annars har vi köpt på Ikea och Clas ohlsson.
 
Googlat som attans men hittar bara vuxenvästar eller västar till lite större barn. De som har reflexvästar till barn i 1-2-årsåldern säljer bara till förskolor... :banghead:

Var hittar jag en reflexväst till min 18-månaders? Gärna med dragkedja, gärna i olika färger - men allt är bättre än inget här i skogen... ;)
Dollarstore har jätte små reflexvästar. Köpte en som till och med va för liten för 1åringen i fjol.
 
Vi har en från Ikea och en från Littlelife (köpt på Addnature tror jag) som varit lagom för 2-åring med vinteroverall. Köp en tillräckligt stor så att vinterkläder ryms under. Det borde att gå att hitta en begagnad så gott som gratis med tanke på att Ikeas väst kostar 20 kr ny!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 511
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 312
Senast: turbofling
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 982
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 361
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp